Teleurgesteld en chagrijnig

Als je zegt ‘teleurgesteld’, dan zeg je op een nette manier dat je dit resultaat niet voor ogen had. Matig is een soft woord waarmee je aangeeft dat het niet goed was. Boos is een aanduiding waarmee je nog mild zegt dat iets je niet bevalt.

Ik als supporter ben kwaad. Ik voel me in de steek gelaten en heb zin om menig iemand een gigantisch schop onder zijn kont te verkopen. Ik heb zin om iemand luid en duidelijk te zeggen hoe ik erover denk. Gewoon omdat ik donders chagrijnig ben. Omdat ik, en met mij vele vrijwilligers, me de pleuris werk om allerlei zaken in goede banen te leiden. Buiten je werk om. Gewoon elke dag klaarstaan als het nodig is. Gewoon extra uren opnemen en soms bij nacht en ontij onderweg. Wij als vrijwilligers betalen onze seizoenkaart zelf, ons biertje zelf, het kaartje voor de uitwedstrijd zelf, de benzine zelf. Nee, ik en mijn collega’s vragen geen schouderklopje. Daar zitten wij niet op te wachten. Als je in het bestuur zit van de Supportersvereniging doe je dat vol passie en liefde voor de club, jouw club en niets anders. Het enige wat je terugvraagt, is diezelfde passie op het veld.

Het enige wat je vraagt en wat alle supporters vragen is tot het uiterste te gaan, de echte wil om te winnen. Werken zoals het hoort, zoals je baas dat in de maatschappij ook van je verlangt. En ik verwacht van de baas dat hij die kwaliteit levert aan personeel die dat waar moet maken. Naar voren kijken naar waar je zijn moet. Een visie hebben. Die richting op waar je kunt scoren. Daar word je voor betaald.

Bij FC Twente-uit zag ik spelers die absoluut niet goed geprepareerd waren het veld in gaan. Zonder bezieling, zonder ook maar enige passie, zonder ook maar enige uitstraling. Als vee naar de slachtbank. Ja, FC Twente heeft meer kwaliteit. SO WHAT? Dan zet je er iets anders tegenover. Kan je dat niet opbrengen, dan is het wegwezen. Dat gebeurt in de werkzame maatschappij en dat geldt ook voor voetballers.

€ 34,00 euro, benzinekosten en alles wat er bijkomt, kunnen wij ons besparen door zulk soort wedstrijden voortaan schriftelijk af te doen.

John Schurer
Voorzitter Supportersvereniging FC Groningen.