d’Olle Grieze nu ook digitaal

Vanaf vandaag lanceert de Supportersvereniging FC Groningen via haar website een extra service: de mogelijkheid om de laatste editie van d’Olle Grieze, het officiële clubblad van de Supportersvereniging FC Groningen, te downloaden. Zo’n twee weken nadat de papieren versie van d’Olle Grieze bij alle leden op de mat is geploft, wordt via het menu rechts op deze website een pdf-versie van het blad te download aangeboden. Met deze service hoopt de vereniging haar leden nog beter van dienst te zijn.

Onlangs verscheen nummer 5 van alweer de 26e jaargang van het blad. Een overzicht van de onderwerpen die je in deze editie zult aantreffen:
• De coverstory van het blad is een interview met Daley Blind. Daley heeft zich in een wedstrijd of tien behoorlijk in de kijker weten te spelen. Ook de media hebben hem ontdekt. d’Olle Grieze is benieuwd hoe hij deze periode zelf beleeft.
• Sehat Koç vertelt over zijn eerste seizoen bij FC Groningen. Serhat speelt zijn wedstrijden veelal met Jong FC Groningen. Een gesprek met de winnaar van maar liefst drie Gouden Stieren in de Jupiler League.
• Soms lijkt d’Olle Grieze wel een vervolgverhaal. Want wederom hebben we een interview met Arnold Kruiswijk, zijn vijfde alweer in dit blad. Alle reden ook, want Arnold speelt weer in de Eredivisie, bij Roda JC.
• 14 maart 2010 is het vijfde Takje Toernooi gespeeld. Op dit toernooi spelen supportersteams om de eer en voor het goede doel, de Vereniging Spierziekten Nederland. Vooral de FC Grunn Ladies trokken de aandacht, al overleefden zij de poulefase niet.
• In ‘de grote uitvaktest’ worden alle facetten van een uitwedstrijd nagelopen en beoordeeld met een cijfer. Ditmaal zijn we te gast in Vitesse’s Gelredome.
• In een historisch artikel wordt ingegaan op de protestacties om Renze de Vries uit de gevangenis te houden. Gienus Massink trok naar Den Haag, zou hij Renze kunnen bevrijden?
• We blikken terug op het debuut van de toen zeventienjarige Pieter Huistra bij FC Groningen.
• Het Euroborg stadion heeft een nieuwe grasmat. Onze redactie ging op zoek naar ‘de grasman’.
• In d’Olle Grieze is traditiegetrouw aandacht voor onze jeugdspelers. Ditmaal de kersverse international Tolgahan Cicek.
• Onze columnist Jeroen de Roo gaat het duel aan met collega columnist Ron Jans. Dit moet geen gewoonte worden, jongens!
• Sarah komt aan het woord als supporter. Zij is al een aantal seizoenen langs vrijwel elke lijn van FC Groningen te vinden. Volgt de jeugd, beloften en zelfs heel veel trainingen van het eerste team.
• Tot slot vertelt Ron Jans over de lange weg die jeugdspelers moeten afleggen om het eerste team te bereiken. Velen lukt dit niet, maar was het dan tevergeefs?

Kortom: een hoop leesplezier. Download nu de laatste versie van d’Olle Grieze.

d’Olle Grieze is het officiële clubblad van de Supportersvereniging FC Groningen en verschijnt zes keer per jaar. d’Olle Grieze wordt in een oplage van 4200 exemplaren verspreid onder de leden en donateurs van de Supportersvereniging FC Groningen.