Maatschappelijk

De club FC Groningen is sterk verankerd in haar eigen verzorgingsgebied. Als Betaald Voetbal Organisatie heeft FC Groningen een voorbeeldfunctie en staat het midden in de maatschappij. De club neemt haar verantwoordelijkheid door te participeren in veel maatschappelijke projecten en door deel te nemen aan of aanwezig te zijn bij allerlei maatschappelijke activiteiten en initiatieven.

De Supportersvereniging FC Groningen sluit zich hier volledig bij aan en neemt ook regelmatig deel aan deze maatschappelijke initiatieven of organiseert ze zelf. Twee grote acties die afgelopen jaren zijn georganiseerd door de SV FC Groningen zijn het Kerstdiner voor daklozen van het Leger des Heils en een grote inzamelingsactie ten behoeve van het Ronald McDonald Huis Groningen. Bovendien hebben we samen met de club de Stichting “Laat Ons Weer Eens Samen Juichen” opgericht. Middels deze stichting kunnen supporters die op of onder bijstandsniveau moeten leven toch een seizoenkaart krijgen.

Mocht je vragen, ideeën of suggesties hebben met betrekking tot de maatschappelijke rol die de Supportersvereniging heeft, neem dan contact met ons op via info@svfcgroningen.nl.