Leden

De Supportersvereniging FC Groningen is opgericht in 1984. De vereniging begon als een relatief klein clubje en groeide in de jaren negentig uit naar een orgaan met zo’n duizend leden. In de laatste jaren in het Oosterparkstadion groeide de vereniging gestaag door naar zo’n tweeduizend leden, maar inmiddels hebben we meer dan vierduizend leden. De verhuizing naar de Euroborg zorgde voor een enorme groei. En we willen nog verder groeien, want we houden niet van stilstand. We willen ons steeds maar weer blijven ontwikkelen.

Wat doet de Supportersvereniging?
Een grote en sterke Supportersvereniging, dat is niet alleen in het belang van de club, maar draagt ook bij aan de eenheid onder de fans, zodat we, zoals dat zo mooi heet, als één man achter onze FC staan. Maar wat doet de Supportersvereniging precies? Een kleine greep uit alle activiteiten:

Fantour naar uitwedstrijden
Leden van de SV die met de Fantour-bus meegaan naar uitwedstrijden krijgen 3 euro korting. Er rijdt maximaal 1 bus met plek voor 48 supporters.

We houden je op de hoogte
Vier keer per jaar ontvangen al onze leden het cluborgaan d’Olle Grieze. Al jaren lang een rots in de branding van de informatievoorziening rond de FC. Met lekker lange spelersinterviews, scherpe columns, terugblikjes met oud-FC-helden, reportages van wedstrijden en andere activiteiten. De meest actuele informatie krijg je via www.svfcgroningen.nl, Twitter, Instagram of onze Facebook-pagina.

We komen voor je op.
Wat er ook gebeurt, de belangen van de supporters staan voor ons altijd op de eerste plaats. We hebben allemaal hetzelfde uitgangspunt: Forza FC Grunn! Maar soms komen de belangen van de club niet helemaal overeen met de belangen van de supporters. Om de belangen van fans te behartigen, voeren wij regulier gesprekken met de FC-directie.
We behartigen de belangen van onze supporters bij uitwedstrijden door het bijwonen van vooroverleggen met de lokale driehoek en proberen een zo gunstig mogelijke vervoersregeling eruit te slepen zodat zoveel mogelijk FC-supporters hun trots kunnen ondersteunen in den vreemde.
Ook hebben we de functie van ombudsman in het leven te roepen om supporters te helpen en te bemiddelen bij juridische kwesties. Als lid van de Supportersvereniging krijg jij gratis advies in voetbalgerelateerde juridische kwesties.

We brengen je in contact
Ons Supportershome is op de tweede ring van de Noordtribune gesitueerd. Voor de wedstrijd en in de rust kun je daar vrij toegankelijk een biertje of kopje koffie halen. Na de wedstrijd is het Supportershome echter alleen toegankelijk voor SV-leden op vertoon van hun ledenpas. We houden meestal een verloting met leuke prijzen en ook komen er geregeld spelers langs, zodat je met ze kunt praten over de wedstrijd of een handtekening of een foto kunt scoren.

Maar het allerbelangrijkste blijft toch dat we gezamenlijk juichen om goals, treuren om nederlagen, foeteren op scheidsrechters en onze club steunen: in Madrid, in Milaan, in Belgrado, in Florence, in Eindhoven, in Heerenveen en ook in Oss. Dat wil jij toch ook? Sluit je vandaag nog bij ons aan!

Contributie
Voor de kosten hoef je het niet te laten. De contributie bedraagt per supporter slechts 22,50 euro per seizoen. Leden jonger dan 18 jaar of leden ouder dan 65 jaar betalen slechts 13,50 euro per seizoen. Een gezinslidmaatschap kost 45,00 euro.

Nog geen lid en je wilt je aanmelden? Klik dan hier.