Tijd en passie betekenen liefde voor je club

Nu ik een jaar voorzitter ben van de Supportersvereniging FC Groningen wordt mij vaak gevraagd: “John, kost je dat veel tijd, een dergelijke functie?” Mijn antwoord is ja, maar ik doe het met veel plezier en doe het niet alleen. Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat 12 bestuursleden de volledige kar trekken. Mensen, die zich buiten hun eigen beslommeringen en werk, vol passie storten in de werkzaamheden, die dit met zich meebrengen.

Een klein overzichtje van een maandje van wat er voor mij zoal speelt buiten de administratieve taken:

17 oktober: FC Groningen – sc Heerenveen
18 oktober: bezoeken van de jaarvergadering van de Rolly-Side
19 oktober: bestuursvergadering supportersvereniging
21 oktober: bezoek van een zwaar geblesseerde jeugdspeler
22 oktober: bezoek training eerste elftal
23 oktober: jeugdwedstrijden bezoeken Corpus
25 oktober: Algemene jaarvergadering Supportersvereniging
26 oktober: RTV Noord om 7:00 uur en 9:00 uur
29 oktober: bezoek training eerste elftal
30 oktober: bezoek jeugdwedstrijden Corpus
5 november: bespreking met FC Groningen van 9-11 uur
6 november: FC Groningen – NAC Breda
9 november: bestuur bespreking in het home
10 november: overleg met derde partijen in het home
11 november: FC Groningen – ADO Den Haag
12 november: Training bezoeken eerste elftal
16 november: overleg met FC Groningen
20 november: vrijwilligersavond incl. bestuur
21 november: FC Groningen – Feyenoord

Tevens zijn de andere bestuursleden elke week bezig met juridische zaken, het bevoorraden en onderhouden van het home, organiseren van contactavonden, commerciële zaken, uitwedstrijden, onderhouden van de website, relatie-activiteiten met derde partijen, penningmeesterwerkzaamheden (al 22 jaar), secretariële activiteiten, journalistieke activiteiten door de redactieleden van d’Olle Grieze, organiseren van vrijwilligers voor diverse taken, voorbereidingen van speciale dagen zoals de Open Dag en meer zaken die ik vast vergeet. Al deze mensen hebben een passie en dat is FC Groningen.

Op 25 oktober was de Algemene ledenvergadering. Vele leden waren gekomen (kan altijd nog veel meer). Ik wil deze leden namens het bestuur bedanken voor hun positieve bijdrage die avond. Het was een avond waar de zittende bestuursleden een goed gevoel aan overhielden. Het gaf weer een push voor het komende jaar. En nu niet weer vragen “John kost het veel tijd?”. Dan zeg ik nee, want wij doen het voor de club, onze liefde en passie FC Groningen.

John Schurer,