Advies: betaal boete (Excelsior-uit) voorlopig niet

Sommige supporters hebben vandaag een brief ontvangen met daarin een opgelegde boete wegens “Het op of aan de weg overlast of hinder veroorzaken voor weggebruikers of bewoners.” Dit naar aanleiding van de gebeurtenissen bij de uitwedstrijd tegen Excelsior op 18 december 2010, toen de politie van Rotterdam besloot een groep van zo’n 60 FC Groningen-supporters terug te sturen.

Het advies van zowel FC Groningen als de Supportersvereniging luidt: Betaal de boete voorlopig nog niet! Betalen betekent schuld bekennen.

Er wordt in de komende dagen bekeken hoe deze situatie het beste aangepakt kan worden, maar het idee is om dat als één groep op te pakken. Als er nu al mensen de boete gaan betalen, betekent dat (voor die personen sowieso) ‘schuld bekennen’.

Doe dat voorlopig nog even niet en wacht nadere berichtgeving vanuit FC Groningen en de Supportersvereniging af over de te nemen stappen.