Autocombi stemt tevreden, voorlopige voorziening van de baan

Vorige week donderdag werd bekend dat de wedstrijd FC Utrecht – FC Groningen verplaatst zou worden naar vrijdag 11 maart. Tegelijkertijd werd door de gemeente Utrecht en FC Utrecht zonder duidelijke reden de vervoersregeling aangepast van een autocombi naar een buscombi. De Supportersvereniging FC Groningen maakt zich, waar mogelijk, hard voor juist een versoepeling vervoersregelingen. Zij heeft daarom direct kenbaar gemaakt tegen dit besluit in bezwaar te gaan en heeft voorbereidingen getroffen voor het aanvragen van een voorlopige voorziening (spoedprocedure bij de rechter).

Gistermiddag bereikte ons het bericht dat de gemeente Utrecht en FC Utrecht alsnog akkoord zijn gegaan met een autocombi. Hiermee is de voorlopige voorziening van de baan. Niet alleen is dit goed nieuws voor de FC Groningen-supporters (die naast een soepelere regeling niet onnodig op extra kosten worden gejaagd), ook besparen alle partijen zichzelf aanzienlijke juridische kosten. De Supportersvereniging waardeert de alsnog door de gemeente Utrecht en FC Utrecht getoonde flexibiliteit. Vanzelfsprekend zal de Supportersvereniging in de toekomst alle opgelegde vervoersregelingen bij uitwedstrijden kritisch blijven volgen.