Aanstaande zondag: Open Dag FC Groningen

Aanstaande zondag 10 juli van 13.00 uur tot 17.00 uur wordt in en rond Euroborg de jaarlijkse Open Dag van FC Groningen gehouden. Tijdens deze dag kan het publiek kennismaken met alles wat met FC Groningen te maken heeft. Ook de Supportersvereniging presenteert zich uiteraard weer, dit jaar zelfs met een extra grote kraam en hebben we een tent met statafels en een tv-scherm, waar mensen informatie kunnen krijgen over de Supportersvereniging. Leden kunnen bij de kraam de jaarlijkse spelersposter halen (met Petter Andersson) en krijgen ook de poster van ambassadeur Arjen Robben. Vanaf 15.15 uur komt Petter zelf naar de kraam om handtekeningen uit te delen op zijn poster.

Let op: Omdat de Open Dag dit jaar vroeg valt, heeft FC Groningen de setjes met spelerskaarten helaas nog niet klaar. Wij kunnen ze aanstaande zondag helaas dus ook niet uitdelen aan de leden, zoals andere jaren gebruikelijk was. We hopen dit zo snel mogelijk alsnog te kunnen doen en houden je via d’Olle Grieze en deze website op de hoogte over hoe je een setje spelerskaarten kunt bemachtigen. Onze excuses voor dit ongemak.

Parkeerplaats P2 staat weer bol van de activiteiten, geschikt voor zowel jong als oud. Er is een kidsplein met onder meer diverse springkussens en schminkers. Ook is er een survivalplein met een survivalbaan en een klimwand en er zijn uiteraard enkele voetbal- en vaardigheidsspellen. Daarnaast kan er op P2 ook een kijkje worden genomen in de spelersbus van FC Groningen. Ook staat er een groot podium waar diverse artiesten, zoals Bouke, Jaap Reesema, Mooi Wark en Dean Saunders zullen optreden.

De spelerspresentatie is dit jaar in handen van FC Groningen-topscorer aller tijden Peter Houtman. Rondom de spelerspresentatie zijn er optredens van de artiesten Mooi Wark en Martin Groenewold, die speciaal voor deze gelegenheid een FC Groningen-nummer heeft geschreven. Na de spelerspresentatie wordt rond 15.15 uur een speciale wedstrijd gespeeld tussen twee elftallen van Oud-FC Groningen. Onder meer Rob McDonald, Jos Roossien en de al genoemde Peter Houtman zullen hun opwachting maken.

Om 15.30 uur vindt er op het podium op de parkeerplaats P2 een forum plaats met FC Groningen-trainer Pieter Huistra, algemeen directeur Hans Nijland en de FC Groningen-watchers Jan Mennega (Dagblad van het Noorden) en David de Vries (Voetbal International). Op dat moment zijn ook de spelers op het gehele terrein rondom Euroborg te vinden om handtekeningen uit te delen en mee te doen aan diverse activiteiten.