Documentaire 40 jaar FC Groningen via Youtube

Op zondag 24 juli werd op Eredivisie Live de documentaire ‘Het is een volksclub, FC Groningen door de ogen van supporter Jos Leuvenkamp’ uitgezonden. De docu is gemaakt door Annica Tjalma (ism FC Groningen TV) als afstudeeropdracht voor haar studie Mediastiek aan de Hanzehogeschool en is sinds vandaag terug te zien via het Youtube kanaal van FC Groningen TV.

‘FC Groningen archivaris’ Jos Leuvenkamp vertelt over de belangrijkste gebeurtenissen in 40 jaar FC Groningen. Zo zien we de historische beelden van de eerste Europese wedstrijden tegen Atletico Madrid en Inter Milan. Maar natuurlijk ook het geweldige seizoen ’90-’91 waarin de FC tot kort voor het einde van de competitie meestreed om het kampioenschap.

Samen met ‘Mister FC Groningen’ Jan van Dijk kijkt Leuvenkamp terug op mooie maar ook minder mooie jaren in het Oosterpark en later Euroborg. Deze docu is mede tot stand gekomen dankzij Martini Sport en Business en Pats Wine & Spirit Store waarvoor veel dank.

Samenstelling: Annica Tjalma, Montage: Annica Tjalma en Emiel Venema, Camera en eindmontage: Maurice Hamming. (Met dank aan Jos Schoenmaker en Jacob van Gelder).