Hans Nijland ontvangt Dagblad van het Noorden-prijs

Gistermiddag heeft algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen in het provinciehuis in Assen de Dagblad van het Noorden-prijs 2011 in ontvangst genomen. De prijs wordt elk jaar uitgereikt aan personen of instellingen die zich onderscheiden in het Noorden. De jury was unaniem van mening dat Nijland dit jaar de prijs verdient, omdat hij van FC Groningen een stabiele subtopper in de eredivisie heeft gemaakt. Namens de Supportersvereniging was een delegatie van het bestuur bij de ceremonie aanwezig om Nijland te feliciteren met deze prijs.

Na lovende woorden van Jacques Tichelaar (juryvoorzitter en Commissaris der Koningin in Drenthe), Peter Sijpersma (hoofdredacteur Dagblad van het Noorden) en Ed Zijp (voorzitter van de Raad van Commissarissen van FC Groningen) was het woord aan Nijland zelf. Nijland vertelde dat FC Groningen van ver is gekomen, maar dat de club nu volop in beweging is en dat hij nog lang bij de club wil blijven. Het mooiste moment was toen pa Nijland nog even het woord nam en duidelijk maakte erg trots te zijn op zijn zoon.

Nijland kreeg een beeldje en een cheque van 12.500 euro. Dat bedrag zal op de rekening van de Stichting FC Groningen in de Maatschappij worden gestort.