Filip Kostic komt, Dusan Tadic gaat

Wij zitten nog midden in het seizoen, sterker nog: de belangrijke eindfase komt eraan. Toch heeft er al een transfer plaatsgevonden die eerlijk gezegd niet zomaar aan kwam waaien. Dusan Tadic gaat FC Groningen verlaten. Toen hij net kwam en zijn handtekening zette onder het contract dat FC Groningen hem onder zijn neus schoof, gaf hij aan minimaal twee jaar bij de club te willen voetballen en daarna een stapje verder te willen zetten in zijn carrière. En hij heeft woord gehouden.

Dusan Tadic heeft bijna geen wedstrijd gemist, speelde altijd met een ruime voldoende en als supporter veerde je altijd omhoog als hij aan de bal kwam. Bol van techniek en, misschien nog wel belangrijker, hij is een sterke mentale persoonlijkheid met de wil om altijd te winnen, gecombineerd met vriendelijke bescheidenheid. Ik denk dat dit bij Dusan Tadic past. Het zou mij niet verbazen als hij qua voetballers straks in het rijtje Arjen Robben en Luis Suarez thuishoort. Ook deze beide heren hebben een technische bagage en een enorme drang om altijd te winnen. Ik ga ervan uit dat wij de laatste wedstrijden nog heerlijk van hem kunnen genieten en dat hij nog een enorme rol kan spelen om de play-offs te halen.

Vandaag werd ook zijn opvolger gepresenteerd: Filip Kostic, 19 jaar jong en ook uit Servië. Er waren meer clubs geïnteresseerd in deze jonge voetballer, maar uiteindelijk koos ook hij bewust voor FC Groningen. Vooral de Nederlandse competitie vond hij beter bij hem passen om zich goed door te ontwikkelen. Dusan Tadic zal daar in positieve zin ook een rol in hebben gespeeld en dat tekent de man, die ons gaat verlaten.

De Supportersvereniging heeft Kostic dinsdagmiddag welkom geheten en hem succes gewenst bij de club. Van Dusan Tadic zullen wij ook gepast afscheid nemen aan het einde van het seizoen. Dusan Tadic is voor Filip Kostic het grote voorbeeld. Iets wat Tadic zelf heeft afgedwongen, waardoor wij als supporters met elkaar in zijn laatste wedstrijd voor de club opstaan, om een groot voetballer en aimabel mens te eren.

John Schurer,