DE binding levert ons drie punten op

Ja, er is veel gebeurd de afgelopen weken. Kort samengevat, de brief van de supportersvereniging aan FC Groningen, het gesprek een week later met de voltallige directie, een week daarop een gesprek met de gehele selectie en trainersstaf en de Olle Grieze columns activiteiten.

Maar het ligt alweer achter ons en dat moet ook. Wij zijn weer 6 punten verder. Vooruit kijken niet teveel zeuren en gewoon werk maken van wat afgesproken is. Wij doen dat als Supportersvereniging en FC Groningen als beleidsbepalers van de club. Alles staat in het teken van binding in en om de club. Binding met verschillenden stromingen van supporters, binding met de club, binding met de spelers. Dat moet ook. In moeilijke tijden moet je er staan. Stevig en gefundeerd. Jammeren is voor verliezers. Droog brood voor de negatieveling. Zeuren is voor oude wijven in een dubbele menopauze.

Aanstaande zaterdag gaan wij er staan. Noord, Zuid, en de beide lange kanten. Wij gaan verder de ingeslagen weg in. Tegen PEC Zwolle gaat het gebeuren en laten wij de binding zien en voelen. De Euroborg is van ons allemaal en nooit voor de tegenstander.

De binding wint zaterdagavond van PEC Zwolle, zeker weten

John Schurer Voorzitter Supportersvereniging FC Groningen