De play-offs komen in zicht

Uit tegen Willem II ging het nog moeizaam, tegen Heerenveen was het overtuigend en verdiend, en tegen Heracles zakelijk en verdiend. FC Groningen recht zijn rug. Met een flair van onverzettelijkheid en overwinningsdrang. Daarbij beginnen de supporters zich weer te roeren. Die voelen dat. Die willen mee. Ook zij gaan vierkant achter het elftal staan.

Terugkomend op Heerenveen-thuis was daar die uitstraling op het veld die men graag ziet in de Euroborg. De werkelijke uitstraling om te willen winnen en vechtend voor elke meter grond. Het publiek ging mee in deze strijdwijze. En het loonde. Als je na afloop in het Supportershome keek, liep men trots rond. Oprecht blij en opeens vol zelfvertrouwen. Er zit meer in. De klik in het stadion was aanwezig en wordt gekoesterd. Tussen spelers op het veld en de supporters. En het werkte door.

Heracles, ook daar straalde dat op het veld uit. Ook daar rechtte men de rug. Ook daar geloofde men erin. En ook daar pakte FC Groningen de drie punten. Volkomen verdiend. Er wordt weer gesproken over de club. Er wordt weer gesproken over de wedstrijden die gespeeld zijn en die nog komen. Er wordt weer gesproken over een elftal dat onoverwinnelijkheid uitstraalt. Zeker in de Euroborg.

Zaterdagavond 20 april om 18.45 uur in de Euroborg is ADO Den Haag de volgende tegenstander. Een directe concurrent voor een plek in de play-offs. Dan kunnen wij weer een stap maken. Een strijdbaar FC Groningen en een strijdbaar supporterslegioen. Kom maar op, de competitie is nog niet gespeeld.

Zo, dat gezegd hebbende ga ik nu mijn seizoenkaart verlengen.

John Schurer