In memoriam: Martin Koeman

Martin KoemanDe Supportersvereniging heeft het droeve bericht ontvangen dat clubicoon Martin Koeman vanmiddag op 75-jarige leeftijd is overleden. We wensen de familie Koeman heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies.

Martin Koeman speelde tussen 1963 en 1973 tien seizoenen voor FC Groningen en haar voorloper GVAV. Nadat Koeman in 1974 stopte als professioneel voetballer, vervulde hij diverse functies in de technische staf van FC Groningen. In het seizoen 1987-1988 was hij interim-trainer van de club en behaalde hij met zijn team Europees voetbal. Zijn beide zonen, Erwin en Ronald, speelden in het eerste elftal van FC Groningen en zouden net als hij het Nederlands Elftal halen. Martin Koeman is ‘geestelijk vader’ van de jeugdopleiding van FC Groningen, waarvoor hij de laatste jaren scoutingswerkzaamheden verrichtte.

Martin Koeman

De Supportersvereniging zal Martin Koeman enorm gaan missen. Martin was een zeer aimabel mens, vol interesse in het voetbal en in het bijzonder FC Groningen. De Supportersvereniging is ook trots en dankbaar op Martin Koeman, voor wat hij in de afgelopen vijftig jaar voor de club heeft gedaan. Bedankt Martin en rust zacht. Wij zullen jou nooit vergeten.

Het voltallige bestuur en vierduizend leden Supportersvereniging FC Groningen