FC Groningen bindt spits Tom van Weert

FC Groningen heeft Tom van Weert gecontracteerd. De 25-jarige spits komt transfervrij over van Excelsior en tekent in Euroborg een overeenkomst voor drie jaar, tot medio 2019.

Tom van Weert werd op 7 juni 1990 geboren in het Brabantse Sint-Michielsgestel. Op 5 december 2008 maakte de spits zijn debuut in het betaalde voetbal in de thuiswedstrijd van zijn eerste profclub FC Den Bosch tegen PEC Zwolle. Van Weert voetbalde zes seizoenen in de hoofdstad van Noord-Brabant. In zijn Bossche periode kwam de aanvaller tot 97 competitiewedstrijden in de Jupiler League, waarin hij veertig keer doel trof.

Overstap
In het seizoen 2014/2015 maakte Van Weert de overstap naar Excelsior. In de afgelopen twee jaar speelde de spits in Kralingen 64 Eredivisieduels, waarin hij 24 keer scoorde. Van Weert miste in Rotterdamse dienst slechts vier competitiewedstrijden in twee seizoenen.

Manager technische zaken Peter Jeltema is zeer tevreden met het aantrekken van Van Weert. “We hebben lang aan zijn komst naar Euroborg gewerkt en zijn dan ook blij dat dit nu gelukt is. Van Weert is een type spits, die wij goed kunnen gebruiken. Hij is onze gewenste versterking voor de aanval. Er waren meer kapers op de kust voor hem, maar Van Weert wilde graag naar Groningen en daar zijn we heel blij mee.”

Perspresentatie
Van Weert is vandaag op het vliegtuig gestapt voor zijn zomervakantie. Bij terugkeer in Nederland zal de spits medisch gekeurd worden in Groningen en aansluitend worden voorgesteld in Euroborg. “Bij mijn perspresentatie zal ik mijn verhaal doen over mijn overgang naar Groningen. Ik stap nu in ieder geval met een heel goed gevoel op het vliegtuig en ben blij dat de volgende stap van mijn loopbaan in Groningen ligt.”

FC Groningen zal later deze maand bekend maken wanneer Tom van Weert gepresenteerd kan worden in Euroborg.

via FC Groningen

[srizonfbalbum id=1]