‘Wij mogen Hans Nijland zeer, maar dan ook zeer dankbaar zijn’

Zo zit je nog in de euforie van de wedstrijd tegen sc Heerenveen, zo hoor je de volgende ochtend dat onze eigen El Presidente Hans Nijland aan het eind van dit seizoen stopt. Dat moet je even laten bezinken. Na 23 jaar het gezicht van de club te zijn geweest, straks geen Hans meer bij de club.

Hans kwam 23 jaar geleden bij een zo goed als failliete club terecht en maakte van FC Groningen, uiteraard samen met anderen, de club die het tot op de dag van vandaag is. Een club waar we trots op mogen zijn.

We geven het je te doen, want een voetbalclub runnen is iets anders dan een koekjesfabriek. Daar staan de klanten niet af en toe op de stoep om verhaal te halen of wordt de directeur voor van alles en nog wat uitgemaakt op social media. Los van hoe terecht de kritiek soms is; je moet een hele dikke huid, een groot doorzettingsvermogen en liefde voor de club hebben als je het zo lang volhoudt.

Op dit moment weten we nog niet waarom Hans heeft besloten te gaan stoppen, daar zal de persconferentie later vandaag meer duidelijkheid over geven. Maar één ding weten we wel. Wij als supporters mogen Hans zeer, maar dan ook zeer dankbaar zijn voor alles wat hij voor onze club heeft gedaan!

Namens het bestuur van SV FC Groningen,

John de Jonge