Communicatie rond vervoersregeling NEC Nijmegen – FC Groningen

Op vrijdag 26 augustus (20:00 uur) speelt FC Groningen de tweede uitwedstrijd van het seizoen in Nijmegen tegen NEC. Mag de eerste uitwedstrijd naar Ajax met Vrij Vervoer worden bezocht; in Nijmegen ligt dat anders. Via deze weg willen we graag toelichten waarom we voor onderstaande vervoersregeling hebben gekozen. Die is tot stand gekomen na overleg tussen FC Groningen en de commissie wedstrijdzaken van de Supportersvereniging (SV).

Na vooroverleg met NEC is gebleken dat de Nijmegenaren alleen een vol uitvak kunnen faciliteren wanneer supporters van FC Groningen uitsluitend per busvervoer afreizen naar de Waalstad. Een volledig verplichte buscombi met vertrek bij de Euroborg is voor ons onacceptabel. Een alternatief was om naar Nijmegen af te reizen met Eigen Vervoer op basis van de parkeerruimte die het uitvak biedt. Dat zou betekenen dat we met maximaal 235 supporters kunnen afreizen: 100 met de bus en 135 met de auto. Ook dat is voor ons onacceptabel. Wij willen de ploeg bij deze belangrijke uitwedstrijd graag optimaal steunen met een vol uitvak. Met 500 uitsupporters dus.

Voor NEC was een regeling met (deels) Vrij Vervoer of Eigen Vervoer met parkeren op eigen gelegenheid onbespreekbaar. Volgens de lokale autoriteiten komt de openbare orde dan te veel in het geding en zou er onrust in de omliggende wijk kunnen ontstaan. Een oplossing voor hun veel te krappe parkeercapaciteit kunnen ze echter niet bieden. Daarom zijn we zelf aan de slag gegaan en met een oplossing gekomen om toch 500 supporters af te laten reizen naar Nijmegen.

Supporters die de wedstrijd NEC – FC Groningen willen bezoeken kunnen gebruik maken van twee regelingen:

BUS

Georganiseerde busreis naar het stadion van de tegenstandermet vertrek vanaf ingang 1, Euroborg. Je betaalt hiervoor 32 euro inclusief wedstrijdticket. Leden van de SV kunnen tot en met maandag 8 augustus via de online kaartverkoop met drie euro korting zo’n combiticket aanschaffen.

EV + pendelbus

Supporters mogen met eigen vervoer afreizen naar een verzamelpunt waar alle supporters zich verzamelen. Dat verzamelpunt is Distributiecentrum A.S. Watson Benelux / Kruidvat aan de Poort van Midden Gelderland Rood 24, 6666 LT in Heteren.

Hier mogen supporters hun auto gratis parkeren en overstappen in de pendelbus. Vanaf Heteren is het nog maar een kort ritje naar het Goffertstadion. Er zijn uiteraard kosten verbonden aan de pendelbussen. We bieden een EV-ticket aan voor 25 euro. Dat is inclusief wedstrijdticket en pendelbus naar en uiteraard ook van het Goffertstadion.

Alleen op deze manier kunnen we het uitvak uitverkopen en zoveel mogelijk supporters de kans bieden bij deze mooie wedstrijd aanwezig te zijn. Voor zowel club als SV is deze regeling verre van ideaal, maar NEC zet ons met de rug tegen de muur. Na veel wikken, wegen en overleg hebben we toch gezamenlijk besloten voor deze regeling te gaan.

We realiseren ons terdege dat 25 euro niet goedkoop is. Voor de uitwedstrijd tegen Ajax kun je voor 15 euro een kaart kopen. De kaart voor NEC-uit is 10 euro meer en je maakt natuurlijk ook kosten om naar en van Heteren te rijden. Toch vragen we supporters om te overwegen FC Groningen te steunen. Op naar een uitverkocht uitvak op 26 augustus in Nijmegen!

Overige informatie en de verdeling van het aantal kaarten beschikbaar voor de volledige buscombi en EV + pendelbus volgen voor de start van de verkoop voor de loyaliteitsgroep op dinsdag 9 augustus (09:00 uur). Bij elkaar opgeteld zullen dat er dus 500 zijn. Mochten er na de verkoopperiode voor supporters met loyaliteit nog kaarten beschikbaar zijn, dan zullen die voor overige (S)CC-houders op dinsdag 16 augustus (09:00 uur) beschikbaar komen.