In memoriam: John Schurer

Op dinsdag 23 januari is op 71-jarige leeftijd onze oud-voorzitter John Schurer overleden.

John is van 26 januari 2010 tot en met 16 oktober 2017 voorzitter van de Supportersvereniging FC Groningen geweest. Bij zijn aanstelling zei hij: “Het is voor mij een erekwestie om deze functie te mogen vervullen bij mijn club”.

In zijn jaren als voorzitter hebben we hem leren kennen als een gepassioneerd supporter, iemand met groen-wit bloed in de aderen. Hij was zeer betrokken bij het wel en wee van FC Groningen.

Als voorzitter was John een krachtig bestuurder; doelgericht en besluitvaardig. Verder was hij loyaal en kundig en altijd scherp en kritisch. Hij verloor het belang van de Supportersvereniging nooit uit het oog.

Onder het voorzitterschap van John werd in 2014 het standbeeld van Tonny van Leeuwen gerealiseerd, dat voor de hoofdingang van de Euroborg staat. Dit als cadeau van de Supportersvereniging aan haar leden. Ook zorgde John ervoor dat Arjen Robben ambassadeur is geworden van onze vereniging. Dit werd in 2011 beklonken met een reis naar München.

John hield ervan zich te laten informeren door mensen met kennis van zaken. Hij heeft ervoor gezorgd dat de Supportersvereniging daarom sinds 2015 wordt bijgestaan door een Raad van Advies.

In 2017 heeft John afscheid genomen als voorzitter van de Supportersvereniging. Nadien bleef hij een vaste bezoeker van de wedstrijden en was hij nog vaak in het Supportershome te vinden.

We zijn John zeer dankbaar voor alles wat hij voor de vereniging heeft gedaan en betekend. Wij wensen zijn naasten heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Vrijdagavond 26 januari is er van 18.30 tot 19.30 uur de mogelijkheid afscheid te nemen van John en de naaste familie te condoleren in het crematorium Hoentocht, Hoendiep 152 te Groningen.

De crematie vindt in besloten kring plaats.