Veranderingen in Supportershome

Met ingang van dit seizoen gaan we zoals eerder aangekondigd werken met een QR-code die je kunt laten scannen bij de ingang van het Supportershome als je na de wedstrijd naar binnen wilt. De ledenpassen vervallen hiermee. Maar er zijn meer veranderingen die goed zijn om alvast te weten.

Redenen waarom we overgaan op een QR-code zijn de volgende:

  • Het maken en versturen van de ledenpassen kost, door sterk stijgende kosten, inmiddels meer dan 7.500 euro per jaar. De verwachting is dat die kosten de komende jaren alleen maar verder zullen toenemen.
  • We hebben gemerkt dat passen vaak door worden gegeven, zodat op één pas meerdere mensen binnen zijn. Ons home is na de wedstrijd exclusief voor leden en door het doorgeven van die pasjes was dat niet meer zo. Bij de QR-code kunnen we zien of iemand die al gebruikt heeft om binnen te komen.
  • Het is ontzettend druk in het home na afloop van wedstrijden, soms te druk. Met het invoeren van de QR-code denken we de toegangscontrole beter te kunnen stroomlijnen qua drukte, maar ook als het gaat om waarborgen van de exclusiviteit van leden. Lid worden van de Supportersvereniging zodat je een eigen QR-code krijgt? Dat kan hier.

Om de QR-code op je telefoon te krijgen, moet je een aantal stappen doorlopen. Deze leggen we hier uit via een afbeelding met een stappenplan, die je hieronder ook ziet. Wie na afloop van de thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen naar het Supportershome wil, moet deze QR-code dus kunnen laten zien. Test van tevoren op je telefoon vooral ook of je de QR-code kunt genereren.

Als je een gezinsabonnement hebt en alle leden staan bij ons geregistreerd onder één mail-adres dan kan het hoofdgezinslid alle QR-codes zien door te swipen in de app voor de pas. Heb je liever dat gezinsleden de QR-code op hun eigen telefoon hebben, dan moet diegene geregistreerd zijn met zijn eigen email-adres. Wil je dit laten aanpassen, mail dan naar info@svfcgroningen.nl.

Betalen

We stappen af van ons muntsysteem, deze zijn dus niet meer te koop. Dit omdat de apparaten vaak storing geven en het munten tellen na een wedstrijd veel tijd kost. We hebben ook vaak te kampen met een kasverschil tussen verkochte munten en daadwerkelijke omzet, wat we proberen te verminderen. Er staan vanaf nu betaalterminals op beide bars in het home, waarmee je via je pinpas kunt betalen.

Contant betalen is ook nog mogelijk, alleen niet rechtstreeks. Bij de snackluik achterin het supportershome kun je met contant geld een betaalpas kopen, om vervolgens met deze betaalpas af te rekenen als je drinken of eten bestelt.

Tot maximaal de winterstop kun je de SV-munten die je hebt nog inleveren. Dit kan ook bij het nieuwe snackluik. Je krijgt het tegoed op een betaalkaart, waarmee je weer meteen consumpties kunt kopen.

Hardcups

Vanaf nu gebruiken we in het Supportershome dezelfde hardcups als FC Groningen in het stadion, zowel de kleine cups als de halve liters. Je betaalt dus statiegeld voor de beker. De beker lever je in bij een nieuwe bestelling. Ga je naar huis dan kun je de beker inleveren bij de achterste bar, maximaal zes. Je kunt er dan voor kiezen om het geld terug te laten storten op je rekening of je krijgt dezelfde grote, groene munt als bij FC Groningen. Hiermee kun je dan de volgende wedstrijd weer het statiegeld betalen bij de club of bij ons.

Let op: grote hoeveelheden bekers die bijvoorbeeld na de wedstrijd verzameld worden op de tribune kunnen alleen bij FC Groningen ingeleverd worden.

Snackluik

In de zomerstop is er een snackluik gemaakt achterin het Supportershome. Hier kun je na de wedstrijd snacks kopen die ook in het stadion verkocht worden. We denken hier een extra service te bieden aan onze bezoekers. En nog meer goed nieuws: onze gehaktballen blijven ook te koop. Op hun oude vertrouwde plek, bij de voorste bar. De frikandellen die we verkochten, worden nu bij het snackluik verkocht.

Homebeheerder Rob Groen doet de verloting met FC Groningen-aanvaller ‘Binni’ Willumsson

Verloting

Onze geliefde verloting blijft gewoon. Alleen de betaling van een lootje wordt anders. Dit kan met gepast geld en voorlopig nog met de SV-munten (uiterlijk tot de winterstop). Een lootje kost 3 euro.

Conclusie: er verandert nogal wat, in onze ogen uiteindelijk allemaal ten goede. Maar zoals met alle dingen, kost verandering tijd en geduld. Vooral onze vrijwilligers zullen in het begin soms wat extra tijd nodig hebben. Ze moeten leren met de kassa om te gaan, de hardcups op te slaan en af te voeren, geld terugpinnen etc. We vragen jullie als bezoekers dan ook om wat extra geduld. Al onze vrijwilligers doen hun stinkende best om jullie een fantastische avond in het Supportershome te bezorgen. Maar daar hebben we jullie bij nodig. Gaat er iets mis, wacht dan even, of meldt het bij één van onze homebeheerders. Dan houden we het met z’n allen gezellig.