Nieuwe d’Olle Grieze is uit

Daar was ‘ie dan: clubblad d’Olle Grieze in een nieuw jasje, oftewel De Nije Grieze. Het blad is nu volledig in kleur en wordt uitgegeven door FC Groningen Media. Als het goed is, heeft elk lid van de Supportersvereniging het nieuwe blad inmiddels in de bus gehad, maar mocht dat niet het geval zijn, neem dan even contact op.

In de eerste editie van het vernieuwde blad vind je de volgende onderwerpen:

• De coverstory van het blad is een interview met Jonas Ivens. Jonas is een leider in het veld, coacht veel en is van plan het team het gehele seizoen wakker te houden. In het stuk komt een aantal Vlaamse voetbaltermen voor. Een klein woordenboekje helpt je ze te begrijpen.

• De oefenperiode zit er weer op. De hamburgers smaakten goed, het bier stond koud, vrijwel geen regen gehad en o ja, leuke wedstrijden gezien.

• In de jaren tachtig won FC Groningen in Maleisië de Dunhill Cup. Een mooie, maar ook vergeten prijs. d’Olle Grieze kwam in contact met de Cup en haalde haar naar Groningen. Tijdens een wandeling door de stad vertelt zij haar verhaal. Zou de Dunhill Cup alsnog een plaats in de vitrine van de Euroborg kunnen veroveren?

• Onze voorzitter vertelt over het beleidsplan voor de komende vijf jaar.

• Verslaggever Jan Hartlief onderbrak zijn vakantie om de Open Dag te bezoeken. Hij zag in het stadion niet alleen de nieuwe spelers, maar ook een UFO.

• De Juridische Commissie is blij met de voetbalwet, maar heeft ook enige scepsis. Zijn we er nu?

• In d’Olle Grieze is traditiegetrouw aandacht voor onze jeugdspelers. Ditmaal Stefan van der Lei, de keeper van FC Groningen A1.

• Terug van weggeweest is de rubriek ‘Kort maar krachtig’, het verhaal achter het doek. Deze keer het spandoek: ‘Vlagtwedde’.

• Tot slot onze columnist…

Heb jij d’Olle Grieze niet ontvangen en ben je wel lid van de Supportersvereniging? Stuur dan even een mailtje naar onze secretaris via info@svfcgroningen.nl