Gezellige quizavond in De Kachel

Gisteravond organiseerde de Supportersvereniging in samenwerking met Café de Kachel een FC Groningen-quizavond. De quiz werd gespeeld volgens het Murphy Quiz-systeem. De circa vijftien deelnemers werden verdeeld over groepjes van twee tot drie personen. In acht rondes van tien vragen werd bepaald welke twee groepjes het beste waren. De deelnemers van de twee winnende groepen speelden vervolgens individueel de finale.

De quizvragen waren uiteraard toegespitst op FC Groningen en de Supportersvereniging. Zo kwamen vragen langs als ‘Wanneer werd voor het eerst een feestje op de Grote Markt gevierd?’ en ‘In welk jaar werd de Supportersvereniging opgericht?’ Ook moesten de deelnemers zoveel mogelijk keepers van FC Groningen opschrijven en wie waren ook alweer de Europese tegenstanders van FC Groningen in de loop der jaren?

Gezellig quizzen aan de bar met links de spreekstalmeester
Team 'Milko'
Team 'Drink je wel genoeg?'

Nadat de deelnemers zich door de tachtig vragen hadden geworsteld, ging de finale tussen de teams ‘Milko’ en ‘FC Hollywood’. De einduitslag in de finale luidde als volgt:

1. Nico Swart
2. Hans Boorsma
3. Peter Kammenga
4. Bas Dölle

De prijswinnaars en hun prijzen

De finalisten wonnen FC-prijzen, zoals een gesigneerd thuis- en uitshirt en een gesigneerde bal. Al met al een gezellige avond, die voor herhaling vatbaar is. Hou de berichtgeving dus in de gaten, zodat jij de volgende keer ook een gooi kunt gaan doen naar de prijzen.