Seizoenkaarthouders hebben vrij toegang bij duel tegen Hamburger SV

Aanstaande zondag 24 juli speelt FC Groningen in de Euroborg een oefenwedstrijd tegen het Duitse Hamburger SV. Seizoenkaarthouders hebben bij dit duel, dat om 14.30 uur begint, vrij toegang. Komende vrijdag 22 juli komen er bij de bekende verkoopkanalen nog enkele honderden losse kaarten in de verkoop a 5 euro per stuk. Seizoenkaarthouders die zondag niet aanwezig kunnen zijn, wordt gevraagd hun stoel eenmalig af te staan via www.fcgroningenkaartenmarkt.nl. De recette, en dus ook de opbrengst van doorverkochte plekken, komt namelijk volledig ten goede aan de Doe Een Wens Stichting.

Doe Een Wens Stichting
De wedstrijd FC Groningen – Hamburger SV staat volledig in het teken staan van de inzameling voor maatschappelijk partner Doe Een Wens Stichting Nederland. De directie van deze stichting zal dan ook als gast aanwezig zijn in een van de skyboxen in Euroborg en er wordt een collecte gehouden door het gehele stadion. Daarnaast zullen 2.000 programmaboekjes voor 3 euro worden verkocht. Scholma Druk uit Bedum en grafisch bedrijf Kijf&Witte uit Leek bieden hun diensten gratis aan voor dit programmaboekje. Van de horeca-omzet zal 10% worden overgemaakt aan Doe Een Wens.

Veiling van shirts
Bijzonder is ook het veilen van de gesigneerde wedstrijdshirts van FC Groningen uit de wedstrijd tegen HSV. De Duitse club zal eveneens enkele gesigneerde shirts ter beschikking stellen. Daarover heeft FC Groningen vorige week contact gehad met manager Frank Arnesen. Voor zover nu bekend zal oud FC Groningen-speler Marcus Berg zondag tot de wedstrijdselectie behoren. Of hij ook daadwerkelijk in actie komt, is nog niet te zeggen aangezien hij een operatie achter de rug heeft.