Bier voor de wedstrijd: een positief verhaal

Winnaar vakantiefotowedstrijd 2011Bijna twee jaar geleden heb ik in het beleidsplan van de Supportersvereniging geschreven dat wij er alles aan zullen doen om supporters vóór de wedstrijd in het Supportershome weer een echt biertje in te kunnen schenken. Door regels uit het verleden was dat niet mogelijk. Na veel gesprekken en onderhandelingen kunnen we melden dat de Supportersvereniging toestemming heeft gekregen om vanaf de thuiswedstrijd tegen Ajax op 2 oktober ook vóór de wedstrijd bier te schenken. Een echt biertje zoals het hoort.

Zowel FC Groningen als de politie heeft daarover een positief signaal afgegeven naar de gemeente. Gisteren twitterde burgemeester Rehwinkel van Groningen spontaan dat ook hij daar positief instaat. Even later kwam het bevestigende telefoontje van de gemeente. Een positieve ontwikkeling op basis van vertrouwen op elkaar en al met al weer een stap voorwaarts voor onze leden.

De afspraak met FC Groningen is wel, dat in de rust in het Home evenementenbier moet worden geschonken, omdat de club dit op de omloop ook doet. Daar heeft FC Groningen zijn redenen voor en daarover zijn we al diverse malen in discussie getreden met de club, maar voorlopig houdt het management vast aan dat standpunt. We hebben tevens afgesproken dat wij een en ander na een jaar gaan evalueren en ik ga er vanuit dat dit evaluatiegesprek positief zal uitvallen naar de toekomst toe.

John Schurer,