Bertus neemt afscheid in stijl

De echt fanatieke supporter kent hem wel. De harde kern van jaren terug groeide met hem op. Een man die één passie had: FC Groningen. Maar niet alleen de club FC Groningen, ook zijn supporters behoorden tot zijn passie. Jarenlang reed hij supporters naar uitwedstrijden en iedereen kent hem als Bertus. Die Bertus had ik aan de telefoon. Hij zei: “John, doe alle FC Groningen-supporters de groeten en zeg hun dat het een geweldige tijd was.” Ik was even stil, maar ik begreep zijn verhaal. Zo lang het nog kan neemt Bertus afscheid van zijn passie en liefde, namelijk FC Groningen en zijn supporters. En hij doet dat in stijl en met gevoel.

Maandag zullen alle supporters van FC Groningen in gedachten bij hem zijn als er werkelijk afscheid wordt genomen, in stijl en met gevoel, omdat het zo hoort bij een man als Bertus.

John Schurer