Big Smile!

De voorbereiding is achter de rug, de competitie gestart. En hoe! Een geweldige overwinning in Nijmegen tegen NEC.  Daar word je vrolijk van! Je merkt het aan iedereen, natuurlijk bij de club zelf, maar zeker ook bij de supporters. Facebook liep vol met reacties, de stand kwam wel honderd keer voorbij en iedereen liep met een ‘big smile’ in huis.

Wij hadden dit allemaal even nodig. Hans Nijland had het zelfs over een droomstart. De telefoon stond roodgloeiend bij FC Groningen, de seizoenkaartenverkoop trekt enorm aan en iedereen heeft er zin in om naar de wedstrijd tegen FC Utrecht te gaan. Een nieuw seizoen en nieuwe kansen, zo simpel ligt het.

De SV staat niet stil
De Supportersvereniging FC Groningen is al weer een maand of twee druk in de weer. De Open Dag ( wel héél vroeg ) ligt al weer achter ons. De nieuwe ledenpas is onderweg met de presentatiegids, de eerste d’Olle Grieze is in de maak, het gaat maar door. De eerste overleggen met de club zijn al weer achter de rug en de spelerskaarten liggen klaar in het Supportershome voor onze leden.

ALV: 29 augustus
De Supportersvereniging bereidt zich voor op de Algemene Ledenvergadering op 29 augustus. Deze wordt gehouden in het Supportershome, aanvang half acht. De ledenvergadering is, vanzelfsprekend, alleen voor de leden van de Supportersvereniging FC Groningen. Er zullen wat wisselingen plaatsvinden in het bestuur. Nico Swart en Berry Douwes zullen aftreden. Door drukke werkzaamheden elders gaan zij plaats maken voor Margreet Berends, Michiel Bakker en Freddy Teuben. Ook zijn er nog twee extra kandidaat-bestuursleden waarmee gesproken wordt om het totale bestuur uit te breiden. Op 29 augustus is daar meer over bekend.

Inbreng leden gevraagd op ALV
De uitbreiding van het bestuur is noodzakelijk omdat er steeds meer werkzaamheden op ons pad komen. Het betekent ook dat de Supportersvereniging leeft en erg stabiel is in het ledenaantal. Ruim 4.300 leden telt de vereniging nu. Wij willen tijdens de ALV belangrijke zaken met onze leden bespreken en delen. Dit alles heeft ook te maken met het dertig jarig bestaan volgend jaar. Er staat een aantal activiteiten op het programma waar de leden een belangrijke inbreng in hebben.

Nieuw supportershome?
Op diezelfde avond zullen wij onze leden bijpraten over de plannen van het nieuwe Supportershome. Ook geven wij inzicht over onze begroting voor het komende jaar. Ondanks de economisch slechte tijd is de Supportersvereniging FC Groningen financieel kerngezond. Ook zullen wij binnenkort een sponsorschap aangaan voor vier jaar. Een geweldig succes voor de vereniging, waar vertrouwen in uitstraalt. Details hierover hoor je op de ALV.

Na afloop van de ALV: forum
Direct na afloop van de Algemene Ledenvergadering zullen Hans Nijland, Erwin van de Looi en Henk Veldmate plaatsnemen achter de tafel. Je kunt ze alles vragen over (supporters)beleid en voetbal. Wéér een goede reden om op de Algemene Ledenvergadering te komen.

Bierplein zondag a.s. geopend
Een lang gekoesterde wens van de Supportersvereniging gaat in vervulling: FC Groningen en de Gemeente Groningen hebben een overeenkomst voor bepaalde tijd afgesloten om een bierplein te openen. Dit bierplein is voorafgaand aan de wedstrijd op twee plaatsen rond het stadion te vinden. De bedoeling is wel dat er niet met het bier gelopen wordt, maar dat het ter plaatse op het plein wordt opgedronken. Weer een stap verder in de ontwikkeling net als de schitterende nieuwe fanshop.

De Supportersvereniging heeft zoveel mogelijk bijgedragen tijdens bijeenkomsten met FC Groningen om de binding met de supporters uit te breiden en te intensiveren. De uitgewerkte plannen krijgen nu duidelijk een gezicht en zullen binnenkort zichtbaar zijn. Ook hier vertellen we je meer over op de ALV.

De SV sponsort de jeugd
Wij zijn blij als Supportersvereniging dat er zoveel jeugdspelers doorbreken. Je kunt wel zeggen dat alle leden van de Supportersvereniging sponsors of zelfs grootaandeelhouder zijn in alle talent wat er nu loopt en doorbreekt. Hilal Ben Moussa, Nick Bakker, Richario Zivkovic, Henk Bos, Stefan van der Lei en de verhuurde Yoël van Nieff. Het geld dat wij als Supportersvereniging FC Groningen via sponsoring de afgelopen jaren in de jeugdopleiding hebben gestoken, vertaalt zich terug in wat er nu in de selectie rondloopt. Daar kan je met recht trots op zijn.

Ik zie jullie op 29 augustus op de ALV in het Supportershome. Half acht!

John Schurer