Problemen met tap Supportershome opgelost

Afgelopen zondag kampte de koeler van de tapinstallatie in het Supportershome met problemen. Wat was er nou precies aan de hand? Hoewel er zoals gebruikelijk een grondige controle heeft plaatsgevonden en de installatie aanvankelijk normaal functioneerde, bleek een uur voor de wedstrijd de koeler het ineens te hebben begeven. Het gevolg was dat er steeds lauwer bier uit de tap stroomde. De monteur van Heineken was tot diep in de tweede helft bezig om de koeler te vervangen, echter zonder resultaat.

Overschakelen op fusten – zoals in het verleden – had geen zin, ook dat bier moet door dezelfde defecte koeler. Het enige alternatief op dat moment was om blikjes bier te halen bij de Jumbo. De Jumbo ging echter pas op 16.00 uur open en heeft niet 1200 blikjes in de koeling staan, waardoor veel blikjes niet meer gekoeld konden worden.

De problemen met de koeler blijken overigens ontstaan te zijn omdat buiten ons Home enkele bierleidingen zijn verplaatst en verwijderd. Daardoor was in ons home plotseling geen circulerende koelleiding meer. Het probleem is inmiddels opgelost en hopen dat een dergelijke situatie niet weer ontstaat. Onze excuses voor de overlast.

We krijgen af en toe ook vragen over het wisselen van de biertanks. Er zijn twee biertanks van ieder van 980 liter. Als één van deze tanks leeg is, moet FC Groningen-horeca switchen naar de andere tank. Dat gebeurt na een telefoontje van onze beheerder, maar door de slechte verbinding van het mobiele netwerk in de Euroborg, kan dit soms wat wat langer duren. Als buffer staat er een 30 liter fust om deze wachttijd op te vangen. Vaak is de tank leeg op piekmomenten, zoals in de rust en na de wedstrijd. Vanuit het home is helaas niet te zien hoeveel bier er nog in de tanks zit, dus dit blijft een ‘verrassing’ waar we ons niet echt op kunnen voorbereiden, anders dan het klaarzetten van een bufferfust.