Levchenko te gast in Supportershome

1af1f8bf-c650-4701-bd08-612faf2eae22Zondag 13 december 2015 voor de wedstrijd FC Groningen-Feyenoord keert Evgeniy Levchenko terug in de Euroborg in Groningen. Niet om te voetballen maar om zijn biografie LEV  te signeren en om Oekraïense straatkinderen een goede Kerst te kunnen bezorgen. Om 13:15 uur zal hij aan John Schurer, voorzitter van de Supportersvereniging, in het Supportershome een gesigneerd exemplaar overhandigen. Samen zullen zij de aftrap geven van de actie Geef LEV cadeau deze Kerst waarmee hij in de maand december een tour maakt die hem langs vijf van zijn voormalige voetbalclubs in Nederland brengt.

De voormalige profvoetballer schuift tegenwoordig regelmatig aan bij de bekende praatprogramma’s op televisie om zijn mening over de huidige situatie in zijn geboorteland Oekraïne te geven. Tevens verdient hij als vaste analyticus van het Oekraïense nationale voetbalelftal, als  analyticus bij Fox Sport en als mode man zijn brood. Zijn biografie geeft aan onder  welke moeilijke omstandigheden hij is opgegroeid en uiteindelijk zijn droom als profvoetballer heeft bereikt. Hij verteld in zijn boek openhartig over het ontsporen van zijn jeugdvriendjes uit Oekraïne en over zijn ijzeren discipline en sterke intuitie die hem in staat stelde de armoede en ellende uit Oekraïne achter zich te laten. Ook de kennismaking met Breath en Nico de Borst worden door schrijfster Iris Koppe mooi beschreven.

1af1f8bf-c650-4701-bd08-612faf2eae22

Het boek wordt verkocht voor de winkelprijs van € 19,90. Door de geweldige medewerking van uitgever De Bezige Bij gaat de helft van het bedrag naar Breath Care for Kids waar Lev samen met Breath voorzitter Nico de Borst de drijvende kracht is achter vele projecten voor kinderen in Oost Oekraïne. Door LEV cadeau te doen wordt ook aan de straatkinderen en kind slachtoffers van de oorlog een goede Kerst geboden. Breath Care for Kids heeft in het plaatsje Malinivka net voor de winter de fundering gestort van twee nieuwe huizen voor deze kinderen. De opbrengst zal daar aan besteed worden.

Een reden te meer om het boek voor de Kerst cadeau te doen, een zekere aanrader voor elke FC Groningen fan en Levchenko ten volle te ondersteunen met deze prachtige actie.

De signeersessie zal tussen 13:15 en 14:15 uur plaatsvinden in ons supportershome.

Bestuur SV FC Groningen