Supportersvereniging FC Groningen doet aangifte

Na de wedstrijd NEC – FC Groningen heeft er een incident plaatsgevonden toen de supportersbus onderweg was naar huis. Na een kilometer of twee werd de bus met een steen bekogeld die dwars door het glas halverwege de bus heen ging. Deze werd door iemand gegooid vanaf de rand van de weg. Daarbij is de indruk dat de supportersbus bewust is opgewacht. Wij zijn heel blij dat dit goed is afgelopen uiteindelijk. Wat er wel zou kunnen gebeuren hoef je niet eens over na te denken.

De juridische commissie is bezig om de zaak inventariseren. Middels een machtigingsformulier van de supporters die in de bus zaten gaan wij aangifte doen. Dit in overleg met de club, politie, en NEC. Dit gebeuren is een stap te ver. De supporters zijn na het gebeuren uitstekend opgevangen en begeleid en daarna drie uur later als gepland met een nieuwe bus weer huiswaarts gereden.

Wij maken het niet groter als het is maar de grens is hierbij wel gepasseerd waarbij eén of meerdere rand debielen deze levensgevaarlijke acties uitvoeren.

John Schurer