John Schurer, na acht jaar, gestopt als voorzitter van de Supportersvereniging

Gisteren is John Schurer, na acht jaar, gestopt als voorzitter van de Supportersvereniging.

Acht jaar…. Dat is een lange periode.

John was een onbekende voor velen maar dat zou snel veranderen. Met zijn scherpe columns, media optredens en benaderbaarheid werd hij snel het gezicht van de supportersvereniging. Van de actie bij de uitwedstrijd tegen Heerenveen, waarin we in optocht naar het Friesche Haagje zijn gereden, tot de winst in de Bekerfinale en de huldiging op de draf- en renbaan. Hij heeft vele petten op gehad de afgelopen acht jaar. Van gesprekspartner met allerlei partijen, zoals de FC, de lokale driehoek en alle supportersverenigingen in Nederland, tot de organisatie van het kerstdiner voor het Leger des Heils en de realisatie van het standbeeld van Tonny van Leeuwen. John stond achter de FC en haar supporters.

Wij hebben John leren kennen als iemand die recht door zee, eerlijk, direct en soms wat koppig was. Iemand die altijd vanuit zijn passie voor de FC en de supportersvereniging, voor iedereen door het vuur ging. Iemand waar de supportsvereniging op kon rekenen en altijd klaar stond voor alle supporters. Zijn enthousiasme en passie hebben hem gemaakt tot de voorzitter die hij is geweest en waardoor de supportersvereniging is uitgegroeid tot een vereniging met een grote achterban en een stevig fundament voor de toekomst.

John, heel erg bedankt voor alle tijd, energie die je in de supportersvereniging hebt gestoken.

Het bestuur.