Applausminuut voor overleden FC Groningen-fans voor duel tegen FC Emmen

Het was vorig jaar een eervol betoon die voorafging aan de thuiswedstrijd tegen Sparta: de applausminuut voor overleden FC Groningen-fans. Dat gebeurt ook dit seizoen, ditmaal voorafgaand aan het duel tegen FC Emmen op zondag 16 december (14:30 uur).

Waarom? Omdat FC Groningen voor veel supporters zoveel meer is dan alleen een voetbalclub. De groenwitte clubkleuren betekenen voor hen zoveel meer. Sommige van hen lieten afgelopen jaar het leven en FC Groningen wil hen bedanken voor die jarenlange clubtrouw.

Door na de spelersopkomst massaal een minuut te applaudisseren voor de overleden supporters, geeft FC Groningen hen nog één keer een eresaluut. Terwijl dat applaus van de tribunes klinkt, worden de namen van de overleden supporters op de beeldschermen getoond.

Opgave

Maar de club is mogelijk nog niet op de hoogte van alle overleden fans. Ken jij nog iemand die ook absoluut zo’n applaus verdient op 16 december? Geef hem of haar dan op via dit formulier. Zijn er nog vragen? Neem dan vooral contact op met de club.

Uitsluitend in overleg met de familie van de overledene zal de aanvraag worden uitgevoerd. Na opgave neemt de club persoonlijk contact op met de aanvrager.