Supportersvereniging FC Groningen verliest kort geding: ‘Diep triest’

Zojuist is bekend geworden dat de Supportersvereniging van FC Groningen het kort geding, dat tegen FC Groningen was aangespannen, heeft verloren. Dat houdt in dat Vak F op de Noordtribune zaterdagavond tegen FC Twente leeg moet blijven. 235 supporters zijn de dupe van die maatregel.

‘We hebben helaas te horen gekregen dat de rechtbank al onze vorderingen heeft afgewezen’, vertelt SV-voorzitter John de Jonge over het besluit. De onderbouwing van het besluit volgt pas later.

‘Wij vinden het diep triest dat zo veel bewezen onschuldige mensen gestraft kunnen worden door de clubs zelf, die deze straffen overigens zelf bedacht hebben’, gaat De Jonge verder. ‘Het spijt ons voor de 235 hondstrouwe supporters van FC Groningen dat het ons niet gelukt is om hun recht te krijgen.’