Supportersverenigingen bundelen krachten met doneeractie voor Jan Jaap Kooistra

FC Groningen speelt komende zondag de uitwedstrijd tegen SC Cambuur. De Supportersvereniging FC Groningen en Kern van Cambuur grijpen deze gelegenheid aan om een mooie gezamenlijke actie onder de aandacht te brengen, die in het teken staat van Jan Jaap Kooistra, oud-speler van zowel Cambuur als FC Groningen.

Kooistra lijdt aan frontotemporale dementie. Zijn zoon Jort Jaap houdt een inzamelingsactie voor meer onderzoek naar deze ziekte. Om dat onderzoek mogelijk te maken wist hij al 24.000 euro bijeen te sprokkelen en om de laatste zesduizend euro van het streefbedrag ook nog te vergaren hoopt hij op hulp van jou. Een andere oud-speler van FC Groningen en Cambuur draagt ook z’n steentje bij: Albert Rusnak.

Jan Jaap Kooistra als speler van FC Groningen

Rusnak heeft twee gesigneerde shirts van zijn huidige club Seattle Sounders beschikbaar gesteld, waarvan eentje in zowel het Supportershome in Groningen als Leeuwarden komt te hangen. Doneer jij minimaal 10 euro? Dan komt jouw naam daar bij te staan. Bovendien zijn er nog andere prijzen, zoals gesigneerde shirts van FC Groningen en SC Cambuur, een aanvoerdersband en keepershandschoenen. Daar maak je kans op bij een donatie van minimaal 15 euro.

Wil je in aanmerking komen voor deze extra prijzen? Dan moet je voor komende zaterdag 23.59 uur een donatie gedaan hebben. Wil je alleen jouw naam bij het Rusnak-shirt, dan heb je langer de tijd om een donatie te doen: tot en met 1 december. Als je gewoon een losse donatie wilt doen om Kooistra te steunen, dan kan dat natuurlijk ook.

De Supportersvereniging FC Groningen en Kern van Cambuur maken op deze manier samen een vuist tegen deze vreselijke ziekte. Op voorhand bedanken we alvast iedereen die een donatie wil doen, om wat voor bedrag het ook gaat.

Als je hier klikt, vind je nogmaals de donatielink