Statistieken website seizoen 2009–2010

Sinds vorig seizoen worden de statistieken van deze website bijgehouden. Om precies te zijn vanaf 5 oktober 2009. Graag geven we je hierbij een indruk van de bezoekerscijfers van het afgelopen seizoen.

Van 5 oktober 2009 tot en met 2 mei 2010 (de laatste speelronde) is de website bezocht door 12.582 unieke bezoekers. Deze 12.582 bezoekers brachten in totaal 27.070 keer een bezoek aan de website. Per bezoek bleef een bezoeker gemiddeld 1 minuut en 11 seconden op de website en bekeek hij 3 pagina’s.

Fans in het buitenland
Verreweg de meeste bezoekers komen uit Nederland, maar we hebben toch ook een paar fans in het buitenland. Zo zijn er onder meer bezoeken vanuit Engeland (134x), Duitsland (129x), Ierland (70x), België (49x), Amerika (25x) en Rusland (21x) geregistreerd.

Drukste dagen op de website
Gedurende het seizoen zijn er 5 dagen waarop er beduidend meet bezoekers op de website zijn:

• woensdag 9 december 2009: de dag waarop FC Groningen supporters oproept af te zien van de protestactie tegen verplichte buscombi’s
  • maandag 14 december 2009: de dag na de protestactie tegen verplichte buscombi’s (wedstrijd Sparta uit)
  • woensdag 13 januari 2010: de dag waarop het vervolg op de protestactie aangekondigd werd, ditmaal vanwege moeilijke regelingen in Alkmaar (verbod op huurbusjes)
  • maandag 22 februari 2010: de dag waarop bekend wordt dat Ron Jans naar Heerenveen vertrekt
  • maandag 8 maart 2010: de dag na de thuiswedstrijd tegen VVV Venlo, die de FC met 1-0 won.

Hoe komen bezoekers op de website?
Zo’n 23% van de bezoekers komt via een zoekmachine op deze website terecht. De meest gebruikte zoekmachine is Google. De meest gebruikte zoekwoorden zijn:

1. supportersvereniging fc groningen
  2. fc groningen
  3. fc groningen.nl
  4. svfcgroningen
  5. fcgroningen

Ongeveer 35% van de bezoekers komt op deze website via een link op een andere website (dit worden ‘verwijzende sites’ genoemd). De websites die voor de meeste bezoeken zorgen, zijn:

1. www.trotsvanhetnoorden.nl
  2. www.fcgroningen.nl
  3. www.fcgforum.nl
  4. www.groningenfanatics.nl

De meeste bezoekers, maar liefst 41%, komt direct op deze website. Bijvoorbeeld omdat ze deze website in hun favorieten hebben staan.

Tot slot nog een paar feitjes

• Ruim 78% van de bezoekers gebruikt Internet Explorer als browser, 14% maakt gebruik van Firefox.
  • De meest gebruikte schermresoluties zijn 1024×768 pixels (26%), gevolgd door 1280×800 pixels (21%) en 1280×1024 pixels (18%).
  • Via het Twitter-account van de Supportersvereniging (www.twitter.com/svfcg) is de website afgelopen seizoen ruim 200 keer bezocht.
  • Sommige bezoekers gebruiken wel héél originele zoekwoorden in Google: ‘tandenborstelset FC Groningen’ of ‘vriendin Danny Holla’.