Veel publiciteit en de politiek is wakker

Naar aanleiding van ons persbericht over de proteststoet van aanstaande zondag naar Heerenveen zijn de doelstellingen gehaald wat betreft de publiciteit. Het ANP heeft het bericht opgepikt en alle grote dagbladen in Nederland hebben er aandacht aan geschonken. Ook in het Dagblad van het Noorden van vandaag stond een groot artikel.

Maar wat belangrijker is: de vier grote politieke partijen hebben het probleem van de combiregelingen op hun agenda gezet. De volgende stap is een gesprek in Den Haag op hoog niveau om ervoor te zorgen dat onzinnige combiregelingen overboord gezet kunnen worden.

Dit was ook de stap die wij moesten zetten; een duidelijk statement maken. Diverse supportersverenigingen uit het land sturen positieve reacties op deze actie en in de Metro staat ook een duidelijk verhaal over de strijd tegen de combi. Wij gaan door met onze strijd en die zullen we winnen, daar ben ik van overtuigd. Het zou mooi zijn als de stoet een gigantische optocht wordt, waardoor we een goede stap zetten richting ons doel: af van de autocombi en alle onzinnige regels die erbij horen.

John Schurer,