Septembereditie d’Olle Grieze is uit!

De eerste d’Olle Grieze van dit seizoen valt deze week op de deurmat van onze leden. Op de cover staat onze nieuwe captain: Petter Andersson. Een overzicht van de onderwerpen die je in deze editie zult aantreffen vind je hieronder.

• Het hoofdartikel van het blad is een interview met Petter Andersson. Petter is onze nieuwe aanvoerder en staat op de poster van de Supportersvereniging, die al onze leden gratis kunnen afhalen in het Supportershome.

• In ‘de grote uitvaktest’ worden alle facetten van een uitwedstrijd nagelopen en beoordeeld met een cijfer. Ditmaal zijn we te gast in het Parkstad Limburg Stadion. De laatste jaren een garantie voor incidenten. Dit seizoen blijft het gelukkig rustig.

• Een terugblik op de seizoenstart van FC Groningen

• Dick Lukkien is trainer van Jong FC Groningen. Hij heeft een uitstekend eerste seizoen achter de rug. Hij vertelt hoe zijn werk er uitziet.

• John Schurer, voorzitter van de Supportersvereniging, vertelt hoe de Supportersvereniging de zomer is doorgekomen.

• Onze redacteur Stefan Bleeker reisde naar Zuidlaren en trof daar Joost Broerse.

• Maart 2007 overleed een van FC Groningens trouwste fans: Opa Fluks. Fluks stuurde geregeld brieven naar het Nieuwsblad van het Noorden. Opa Fluks had kijk op het spelletje, we lichten er één brief uit.

• Begin september is het Supportersplatform Betaald Voetbal opgericht. John Schurer vertelt wat dit platform wil bereiken.

• Jordi Hoogstrate is gestopt als jeugdtrainer bij FC Groningen, hij heeft even vakantie gehouden en denkt na over wat hij nu zou willen oppakken.

• Marije Wesseling maakte een reportage over de totstandkoming van de teamfoto van FC Groningen.

• Tot slot vertelt onze nieuwe columniste, Lena Törnroos, wie zij is in ‘De eerste indruk’

Eind oktober ligt editie nummer twee op jouw mat!