d’Olle Grieze nummer 4 komt eraan!

Eind deze week ligt de vierde editie van d’Olle Grieze op de deurmat van onze leden. In dit blad vind je interviews, achtergrondartikelen en columns, allemaal natuurlijk over FC Groningen. Wat vind je in deze editie terug?

• Virgil van Dijk en Tim Keurntjes staan samen met ‘d’Olle Grieze’ op de cover van ons blad. Virgil en Tim zijn huisgenoten en vooral ook vrienden. Ze wonen aan de Westerhaven en koken om de beurt voor elkaar. Virgil heeft zijn plaats in het eerste team al veroverd en ook Tim heeft al een aantal keren in de basis gestaan.

• In ‘de grote uitvaktest’ zijn we te gast in De Grolsch Veste in Enschede.

• Peter Smit vertelt over zijn werk, hij verzorgt het gras in de Euroborg.

• De uitslag van de kerstpuzzel. Wie gaan er met de prijzen vandoor?

• Tjeerd van Dekken (PvdA) en Richard de Mos (PVV) werken in de Tweede Kamer aan een vernieuwde voetbalwet. In ons Supportershome namen zij deel aan een symposium over de voetbalwet en supportersbeleid.

• In een historisch artikel kijken we terug op ijskoude voetbalwedstrijden.

• FC Groningen in de maatschappij werkt samen met Playing for Success. Kinderen krijgen op speelse wijze reken- en taalles in de Euroborg.

• Mels van Driel is uroloog en seksuoloog bij het UMCG en bovendien een trouw aanhanger van FC Groningen. Hij schreef een boek over seks en sport.

• Lisa bezoekt wedstrijden van het eerste team en de beloften en is in deze editie de ‘supporter aan het woord’.

• Tot slot vertelt onze columniste, Lena Törnroos, over de verschillen tussen Finland en Nederland.