Gezocht: FC Groningen-supporters voor fotoproject

Fotograaf Marije Wesseling, bekend uit het Supportershome, is op zoek naar FC Groningen-supporters, die zich tijdens een wedstrijddag willen laten fotograferen. Het idee achter dit project is om iedereen te laten zien dat een supporter van FC Groningen een vader met kinderen kan zijn, een opa, een jongetje of meisje, enzovoort. Voetbalsupporters worden nog te vaak getypeerd als hooligans. Marije wil dit beeld graag ontkrachten door middel van een fotoserie van verschillende supporters. Dit tijdens de gehele wedstrijddag, dus wat doet een supporter als voorbereiding, wat zijn de rituelen, en hoe beleeft hij de wedstrijd? FC Groningen is op de hoogte van het project en staat er volledig achter.

Marije is niet alleen op zoek naar bezoekers van de Euroborg, maar ook naar supporters die meegaan naar uitwedstrijden, zodat ze daar eveneens beelden van kan maken. En daarnaast zoekt ze specifiek supporters, die hun wedstrijddag beginnen in de Waterloobar.

Wil jezelf NIET, maar WEET je wel iemand anders, laat het dan ook weten via marije@fotografiewesseling.nl.