Respect

johntmbEen paar weken geleden waren wij nog heel kritisch als supporters. En dat was terecht. Wat ook terecht is dat FC Groningen, spelers en staf, nu een dik compliment verdient. Tegen AZ, PSV en Vitesse werden er zeven punten behaald. Een knappe prestatie en wij doen echt mee in deze competitie.

Wat nog belangrijker is, is dat het elftal aantrekkelijker begint te voetballen. Vooral de passie is aanwezig. Dat vind ik knap, dat de knop is omgegaan na het debacle tegen FC Twente. Er dienen zich onderhand ook jongens aan die vanuit de jeugd doorstromen. En de spelers zijn ervan doordrongen dat zij als een collectief moet spelen om die trend voort te zetten. Met elkaar en voor elkaar.

Ook de supporters richten zich op: zij zien een ander FC Groningen. En dan heb je de wisselwerking tussen beiden. Als de passie daar is kan de ploeg op onvoorwaardelijke steun rekenen. Het knap terugkomen na een 0-2 achterstand tegen Vitesse geeft aan dat de elf spelers in het veld samen met de reservebank een team gaan vormen dat nog wel eens heel ver kan komen. Bang zijn is niet nodig, voor geen enkele club in Nederland zowel uit als thuis. Het vraagt veel discipline. Elke wedstrijd weer, maar het elftal zal op deze manier nooit alleen staan.

Woensdag spelen we de bekerwedstrijd tegen Capelle en zondag voor de competitie tegen Roda JC. Mooie wedstrijden in de Euroborg. Dat betekent heel veel publiek bij de wedstrijd tegen Capelle en zeer zeker een uitverkocht stadion tegen Roda JC. Met elkaar en voor elkaar. Forza FC Grunn.

John Schurer Voorzitter
Supportersvereniging FC Groningen.