De wereld op zijn kop bij de KNVB

De aanklager van de KNVB stelt FC Groningen in staat van beschuldiging voor wanordelijkheden door de aanhang van de club. Deze wanordelijkheden bestonden volgens de aanklager uit provocaties richting supporters van SC Cambuur, poging tot uitbraak uit het bezoekersvak, vernieling van het hekwerk in het bezoekersvak en het niet direct opvolgen van instructies van de Mobiele Eenheid. Rekening houdende met het strafverleden van de club is het schikkingsvoorstel dat FC Groningen bij de eerstvolgende uitwedstrijd tegen SC Cambuur in de competitie, KNVB-beker of play-offs geen publiek mee kan nemen.
Zowel FC Groningen als de Supportersvereniging FC Groningen wijst het schikkingsvoorstel af.

Ongenuanceerd en de wereld op zijn kop zetten. Dat is het schikkingsvoorstel van de KNVB. Feiten en meningen worden door elkaar gehaald. Het breder perspectief wordt overgeslagen.

Wij als Supportersvereniging willen stappen nemen tegen dit plan van de KNVB. Daarin willen wij in dit geval heel ver gaan. Zo ga je niet met alle supporters van FC Groningen om. Wij gaan eerst in overleg met de club en komen op korte termijn hierop terug. De eerste stap is gezet: het afwijzen van het schikkingsvoorstel van de KNVB.

John Schurer