BarMOdewerkers

Binnen het team van vrijwilligers achter de bar zit het wel snor. Paul, Wim, Wilfred en Rob zijn sinds 1 november zogeheten “Mo Bros” geworden.  Zij laten hun snor staan voor het goede doel!  Het gaat om het zogeheten Movember-evenement. Movember is een samenvoeging van het Engelse woord ‘moustache’ (snor) en “november”. Het is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij mannen gedurende de maand november hun snor laten staan. De Movember Stichting organiseert het Movember liefdadigheidsevenement op de website van de stichting.

Wilfred en Wim

Snor
De snor is het symbool om de taboes en schaamte rond prostaatkanker en teelbalkanker te doorbreken. Dat is hard nodig: nog steeds sterven te veel mannen aan de gevolgen van prostaatkanker en teelbalkanker. Prostaatkanker en teelbalkanker kunnen beter behandeld worden als mannen meer gezondheidsbewust zijn en bijtijds naar de dokter gaan. Vaak echter stellen zij een bezoek aan de huisarts uit, uit schaamte voor hun klachten. Het dragen van een snor draagt bij aan het zichtbaar en bespreekbaar maken van het onderwerp.

Wat doet de supportersvereniging?
De supportersvereniging steunt Paul, Wim, Wilfred en Rob met het ‘kweken’ van hun snorren en stelt de opbrengsten van de verlotingen (Roda JC en PEC Zwolle) in de maand Movember ter beschikking aan de Movember-actie.

Paul en Rob

Koop dus zondag een lot en steun daarmee het goede doel en maak kans op een gesigneerd wedstrijdshirt!