Verkoop kaarten Supercup uniek, anders claim!

Wij hopen en willen graag dat er veel supporters naar de Arena gaan voor de wedstrijd om de Johan Cruyff schaal. Het zou geweldig zijn om ook deze prijs mee naar Groningen te kunnen nemen. De kaartverkoop voor deze wedstrijd start op 1 juli ( morgen dus ).

We zullen erg alert zijn dat er kaarten aangeboden zullen worden die ver onder de prijs ligt die wordt berekend aan onze leden van de SV. Dit kan gaan via de KNVB relatiezaken, via sponsoren van derde partijen, via marktplaats en zoals vorig jaar via AH die met een stunt aanbieding kwam. Dit zou de wereld op zijn kop zijn. FC Groningen berekent een prijs door zoals met de KNVB overeengekomen. Niets mis mee maar het kan niet zo zijn dat de rest van het stadion gevuld wordt met het weg gegeven kaarten.

Mocht de KNVB weer met dit soort acties komen dan gaat de Supportersvereniging FC Groningen een claim indienen om het betaalde verschil terug te vorderen bij deze zelfde KNVB die volledig verantwoordelijk is voor het gevoerde beleid hierin. Deze waarschuwing hebben wij ook gegeven bij het overleg vooraf aan de bekerfinale in Rotterdam. Wij hebben destijds de KNVB erop geattendeerd dat dit soort zaken voor ons niet acceptabel zijn. Voor iedereen moet gewoon dezelfde prijs gehanteerd worden. Dat er relaties aanwezig zijn begrijpen wij ook wel, maar geen duizenden.

Op naar de Johan Cruyff schaal, Forza Grunn
John Schurer,
Voorzitter Supportersvereniging FC Groningen.