Drukke tijden

Het worden weer drukke tijden voor de club en supporters van FC Groningen. Twee thuiswedstrijden ( Willem II en PEC Zwolle ) en drie uitwedstrijden. Twee uitwedstrijden springen er uit. De Europese wedstrijd tegen FC Slovan Liberec in Tsjechië en de bekerwedstrijd uit tegen FC Utrecht.

maxresdefault-1

Op 22 oktober gaan er meer dan tweeduizend FC Groningen supporters naar Tsjechië. Een complete volksverhuizing naar de maatstaven van de vele kilometers die gemaakt moeten worden. Het doet mij denken aan de tijd in Florence. Verzamelen op het grote plein en in corteo naar het stadion toe. Het was indrukwekkend. Als je de filmpjes nog weer terugziet gaan de rillingen over je lijf. De steun die de club toen kreeg zal dus ook een vervolg krijgen bij FC Slovan Liberec. De hotels zitten in de omgeving overvol en er zal die dag een invasie plaats vinden van volle bussen en een kilometers lange sliert aan supporters die met de auto gaan. Het kon wel eens een dag worden waar wij met elkaar jaren hierna nog over praten. Het zou prachtig zijn als wij een overwinning gezamenlijk kunnen vieren na afloop in Liberec. Het uit vak is compleet uitverkocht.

Deze Europese wedstrijd vloeit voort uit de bekerwinst in mei in Rotterdam. Ook nu in het nieuwe seizoen is de bekerstrijd alweer losgebarsten. Nadat Twente opzij werd geschoven moeten wij nu naar FC Utrecht op 28 oktober. Het belang van een nieuwe bekerwinst is groot. Rechtstreekse plaatsing in Europa staat dan op het spel. Maar ook de trots om onze beker te verdedigen. Massale steun in Utrecht is dan ook gewenst. FC Groningen heeft besloten een lage instapprijs te hanteren van € 15,00 voor een busreis en € 5,00 voor een autocombi. Er kunnen maximaal 1200 mensen geplaatst worden in het gasten vak. Wij verwijzen u naar de site van FC Groningen.https://kaartverkoop.fcgroningen.nl/

Maar eerst Willem II aanstaande zaterdag. Het begin van een hele drukke tijd.

John Schurer Voorzitter Supportersvereniging FC Groningen