Woensdagavond bel avond Supportersvereniging FC Groningen en vanuit Spanje

Gisteravond had ik een lang telefonisch gesprek met Johan ten Hoove, voorzitter van de Rollyside. Johan, die nu en de komende drie maanden bivakkeert in Spanje, is één van de mensen die enorm betrokken is bij FC Groningen. Alles kwam voorbij, natuurlijk over het wel en wee in onze privélevens maar ook en vooral onze passie FC Groningen. Elk half jaar hebben wij een dergelijk gesprek. Oprecht en eerlijk en niets blijft onbesproken. Wij kunnen onze geschiedenis met de club en met de mensen waar wij al jaren mee samenwerken. Ik zei: “Johan, wij gaan aanstaande woensdag met een aantal mensen van de Supportersvereniging bij de club met collega supporters bellen, die voorgaande jaren altijd een seizoenkaart hebben gehad, en die nu twijfelen. Ik heb Groningen spontaan gebeld en gezegd, graag tussen zes en half acht willen wij gebruik maken van de faciliteiten die bij jullie mogelijk zijn. Wij komen met een aantal mensen direct na ons eigen werk en gaan dan los”.

“Top” zei Johan “ik doe mee”. Ik zei “dat kan niet jij zit in Spanje”. “Stuur mij even een lijst van vijfentwintig supporters John, ik bel vanuit Spanje”. “Wij willen zeker naar 11000 seizoenkaarthouders Johan. Weet je nog hoeveel mensen er klaar stonden in het Oosterpark voor de Open Dag die de Supportersvereniging toen ook organiseerden? De tijden veranderen maar de passie en liefde voor onze club nooit. Achterover leunen, kan altijd nog wel. Daar zitten wij nu niet op te wachten. “Hoe reageerde Groningen vroeg Johan”. “Het was even stil en wat verrassend voor de telefoon maar we krijgen alle medewerking”. Good times, bad times wij moeten er zijn wanneer dat nodig is. Intern wordt er nu hard gewerkt wat betreft nieuwe spelers dus vanaf de buitenkant geven wij even een duw in de rug”.

“Zorg jij dat ik even die lijst krijg John?” “Yep maat en als je terugkomt vanuit Spanje gaan we al die andere plannen bespreken die wij gezamenlijk voor ogen hebben. “Kalm aan Johan pas goed op jezelf en Forza Grunn”. “Forza Grunn John”

John Schurer,