Jan Blaauwwiekel: “negatieve ervaring weggespoeld”

Het was voor Jan Blaauwwiekel (14), uit Kantens, enorm schrikken na afloop van de wedstrijd SC Heerenveen – Groningen. De jonge FC supporters werd belaagd door een Heerenveen fan. De supportersvereniging heeft hem en zijn tweelingsbroer Jurjen daarom twee kaarten gegeven voor de wedstrijd tegen Roda JC.

“Ik heb echt een topdag gehad”, vertelt de 14 jarige supporter. “Na afloop hebben mijn broer en ik ook nog een shirt van FC Groningen gekregen.” Die shirts werden aangeboden door FC Groningen en de supportersvereniging.

“Ik ben ook voor het eerst in het supportershome geweest en dat vond ik erg leuk om te ervaren. Ik kijk er heel positief op terug en blijf ook zeker wedstrijden van FC Groningen bezoeken,” aldus Jan. Na afloop van het incident in Heerenveen zat de schrik er wel goed in. “Het was echt even schrikken, maar ik heb er inmiddels geen last meer van.” De Heerenveen supporter die hem belaagde heeft spijt betuigt en aangegeven persoonlijk zijn excuses te willen maken. Dat is nog niet gebeurd. “Hij is nog niet langs geweest.”