Supportersvereniging zegt ‘nee’ tegen FOX

Afgelopen week kreeg voorzitter John de Jonge een mailtje binnen van een productiebedrijf dat samenwerkt met FOX. Met daarin de vraag of de supportersvereniging bijzondere supporters weet, om mee te werken aan de nieuwe seizoenscampagne van FOX.  Hier hebben we als vereniging vriendelijk voor bedankt.

‘Een reden waarom steeds minder mensen in Nederland in stadions zitten is de enorme versnippering van aanvangstijden (en daar zal nog wel weer wat bijkomen) en het feit dat alles live op tv is. En naar onze mening is voetbal een sport die je in het stadion kijkt. Volgens ons heeft FOX een morele verplichting het product voetbal goed te houden, maar door hun beleid jagen ze mensen uit het stadion. Het zal ons niet verbazen dat we binnenkort ook op zondag- en maandagavond eredivisievoetbal hebben. Goed voor de portemonnee van FOX, slecht voor het voetbal’, aldus voorzitter John de Jonge.

Hierom heeft de supportersvereniging besloten om niet mee te werken aan de nieuwe seizoenscampagne. ‘In Engeland wordt bijvoorbeeld niet alles live uitgezonden op televisie. Hierdoor is de bereidwilligheid groter onder supporters om naar het stadion te komen. Een vol stadion is zo belangrijk voor een voetbalclub als FC Groningen’, zegt De Jonge. ‘We hebben de andere supportersverenigingen ons standpunt laten weten en hopen dat ze ons hierin volgen.’