Uitwedstrijden FC Groningen: waar moeten fans rekening mee houden?

In de komende periode staan er belangrijke uitwedstrijden op het speelschema voor FC Groningen. Wil je de ploeg achterna reizen? Dan is het wellicht handig om alle – op dit moment beschikbare – relevante informatie over de komende vier uitduels op een rijtje te zetten.

Sc Heerenveen – FC Groningen (zondag 27 oktober, 12.15 uur)

De 300 kaarten voor de autocombi zijn inmiddels uitverkocht. Er is nog een beperkt aantal kaarten voor de verplichte buscombi te koop. Iedereen met een (S)CC van de FC kan op dit moment een combiticket voor bus + wedstrijdkaart aanschaffen tot en met 24 oktober. De kosten hiervoor zijn 32 euro. Ondanks de teleurstellende vervoerregeling juichen wij een uitverkocht uitvak toe.

Harkemase Boys – FC Groningen (woensdag 30 oktober, 19:45 uur)

We mogen deze maand in korte tijd twee keer de Friese grens oversteken. Eind deze maand staat het bekerduel in Harkema op het programma. De beker zou wel eens de kortste route naar Europees voetbal kunnen zijn, dus steun de FC op Sportpark De Bosk in Harkema! De supporters met ‘voorrang’ kunnen nog tot en met aankomende maandag een kaart aanschaffen. Indien er nog kaarten beschikbaar zijn, is het daarna de beurt aan alle (S)CC-houders. Er zijn in totaal 350 kaarten voor Vrij Vervoer à 5 euro per stuk en 50 kaarten voor de vrijwillige buscombi beschikbaar.

Vitesse – FC Groningen (vrijdag 8 november, 20:00 uur)

Goed nieuws! Moesten wij van de lokale driehoek in Arnhem bij de play-offwedstrijd van vorig seizoen tegen Vitesse nog met een verplichte autocombi afreizen, met omwisselen op een gure parkeerplaats langs de snelweg; dit seizoen mogen we weer met Eigen Vervoer afreizen naar het Gelredome. Dus wel verplicht met de auto, maar gewoon met omwisselen bij het uitvak. Vanaf volgende week dinsdag (22 oktober) start de verkoop voor de groep met voorrang, een week later (29 oktober), indien nog kaarten beschikbaar, voor alle (S)CC-houders. Er komen 360 Eigen Vervoer-kaarten à 9 euro in de verkoop. Leden van de supportersvereniging kunnen tot en met aankomende maandag een kaart voor de buscombi aanschaffen met drie euro korting en betalen voor reis en verblijf, dus slechts 29 euro. Op naar een goed gevuld uitvak bij Vitesse, ondanks dat het duel op vrijdagavond is.

Fortuna Sittard – FC Groningen (zaterdag 30 november, 19:45 uur)

Na een leeg uitvak vorig seizoen is het tijd om nieuwe herinneringen te maken in Sittard. En dit keer positieve. De commissie wedstrijdzaken is namens de supportersvereniging aanwezig geweest bij het vooroverleg met Fortuna en heeft daar een goed gevoel aan overgehouden. We mogen dit seizoen afreizen met een verplichte autocombi – omwisselen zal plaatsvinden ter hoogte van Roermond – en we hebben 375 kaarten voor deze vervoerregeling tot onze beschikking gekregen. Dat is meer dan oorspronkelijk vorig seizoen het geval was! De kaartverkoop start dinsdag 5 november voor leden van de supportersvereniging (buscombi met drie euro korting) en een week later (12 november) voor de voorrangsgroep. Indien er nog kaarten beschikbaar zijn kunnen alle (S)CC-houders vanaf 19 november een kaart voor de verplichte auto- of buscombi aanschaffen.

Over de uitwedstrijd van de FC bij ADO Den Haag op zaterdag 14 december (18:30 uur) is nog geen informatie beschikbaar.

Meer informatie over de verkoop en het bestellen van kaarten voor thuis- en uitwedstrijden vind je hier.