Oproep aan de supporters van FC Groningen

Laat ons weer eens juichen! Wat zouden we dat graag weer doen in het stadion. In de Euroborg of in De Kuip, bij Heracles of VVV-Venlo. Helaas kan dat niet. Maar we kunnen wel op een heel andere manier samen juichen. Door onze liefde voor de club nu gezamenlijk te laten zien. Dat we niet alleen de Trots van het Noorden zijn, maar ook trots op het noorden. Dat we het samen naar voetbal gaan enorm missen en dat we niets liever willen dan dat in de toekomst wel weer te willen en te kunnen.

Daarom roepen wij jullie allemaal op de club nu te steunen. Door nu gezamenlijk digitaal te juichen. Hoe? Geef aan dat je de compensatie van de vier niet gespeelde thuiswedstrijden niet terug wilt. Tenslotte had je de seizoenkaart er al uit, want dat is zo na een wedstrijd of tien en er zijn er dertien gespeeld. Bovendien, wat kan onze club er aan doen dat zo’n verschrikkelijk virus de wereld teistert? Kies er dus voor geen compensatie te vragen en hoor ons in gedachten juichen voor je keuze. En laat het op social media weten met de hashtag #laatonsweereensjuichen en #geencompensatie.

Wanneer je dat hebt gedaan, verleng dan meteen je seizoenkaart voor volgend jaar. Want er komt een tijd dat we echt weer samen kunnen juichen. In de Euroborg en in Amsterdam, Heerenveen of bij Twente. En mocht dat even duren, dan garandeert de club dat je het geld terugkrijgt voor elke wedstrijd waar geen publiek bij aanwezig kan zijn. Risico lopen doe je dus niet. Al we niet verlengen, dan lopen we wel het risico dat we niks meer hebben om voor te juichen.

In deze tijden merken we pas hoe belangrijk het is om dingen samen te kunnen doen met vrienden, familie en kennissen. Hoe we de kleine dingen in het leven missen: de kapper, terrasje pakken, spontaan bij een vriend een biertje doen. En ons voetbal! Maar dat komt terug en laten we er dan massaal van genieten. Dus verleng die kaart en misschien wil die buurman, vriend, kennis of dat familielid wel mee. Zodat je straks allemaal juicht als deze ellendige periode voorbij is. En onze FC er nog als Trots van het Noorden staat.

Verleng dus zo snel mogelijk om je liefde voor de club te tonen, te laten zien hoe je weer smacht naar betere tijden en vraag anderen het ook te doen. Dan zingen we gezamenlijk ons clublied. En deel je gevoel met de hashtag #laatonsweereensjuichen.

Olé Olé, FC Groningen Olé (2x)

Groningers van ’t hoge land, Friezen langs de waterkant
Drenten van het vlakke land, rijkt elkander nu de hand

Laat ons weer eens brullen, FC FC Groningen