In memoriam Roelf Rijnsbergen

Afgelopen maandag, 14 november 2022, is op 75-jarige leeftijd onze oud-penningmeester Roelf Rijnsbergen overleden.

Roelf is vanaf 1988 ruim 30 jaar penningmeester van de Supportersvereniging geweest. In die tijd hebben we hem leren kennen als een gepassioneerd supporter en bovenal als een fijn mens. Hij was zeer betrokken bij het wel en wee van de vereniging. Eigenschappen die we ook aan Roelf koppelen waren zijn betrouwbaarheid, loyaliteit en kundigheid. Roelf was altijd scherp en kritisch en verloor het belang van de vereniging nooit uit het oog.

Behalve penningmeester is Roelf begin jaren negentig namens de vereniging een aantal jaren secretaris geweest in de Raad van Toezicht en Advies van FC Groningen. Ook was hij jarenlang actief in de “Sportiek” bij de Tonny van Leeuwentribune in het Oosterparkstadion. Van hier uit werd merchandise verkocht en loten voor de seconden-loterij. Roelf vond dit een prachtige tijd.

Roelf is de grote initiator geweest van het prachtige beeld van Tonny van Leeuwen, dat voor de hoofdentree van stadion Euroborg staat. Aanleiding was het 30-jarig bestaan van de Supportersvereniging in 2014. Hij was van mening dat de vereniging iets blijvends aan alle supporters van de FC moest aanbieden. We kunnen vaststellen dat die doelstelling gehaald is; het beeld is een aanwinst en blikvanger geworden. Tot grote tevredenheid van Roelf.

In 2015 heeft het bestuur van de SV Roelf voorgedragen voor een koninklijke onderscheiding. Deze werd toegekend. In het gemeentehuis van Delfzijl werden de versierselen opgespeld door de burgemeester. Hij was trots en vereerd.

In 2018 heeft Roelf afscheid genomen als penningmeester van de vereniging. Nadien bleef hij een vaste bezoeker van het stadion en het Supportershome. Totdat zijn gezondheid hem in de steek liet.

We zijn Roelf zeer dankbaar voor alles wat hij voor de vereniging heeft gedaan en betekend. Uit respect voor zijn verdiensten, is, in overleg met zijn familie, hij afgelopen maandag tijdens de ALV postuum tot erelid van de vereniging benoemd. Tevens heeft het bestuur de bestuurstafel in het Supportershome naar hem vernoemd.

Wij wensen de familie en vrienden van Roelf veel sterkte de komende tijd.