Honderd gratis kaarten bij uitduel tegen Willem II

De gemeente Tilburg stelt honderd gratis kaarten ter beschikking aan de FC Groningen-supporters bij de uitwedstrijd tegen Willem II op vrijdagavond 27 augustus. Dat is de uitkomst van diverse gesprekken die de Supportersvereniging en FC Groningen met de gemeente Tilburg hebben gevoerd naar aanleiding van problemen bij de uitwedstrijd in Tilburg twee seizoenen geleden.

Toen werd op last van de burgemeester van Tilburg onder meer een trein met FC-supporters teruggestuurd naar Groningen en zij werden in de trein op schandalige wijze behandeld. Dit terwijl supporters deze wedstrijd op eigen gelegenheid konden bezoeken en een groot deel over een geldig toegangsbewijs beschikte. Een officieel schrijven van FC Groningen richting Willem II en de gemeente en diverse gesprekken in Tilburg leidden aanvankelijk tot weinig resultaat, maar de juridische commissie van de Supportersvereniging beet zich in de zaak vast en schakelde de Nationale Ombudsman in om haar onvrede te uiten. Naar aanleiding hiervan zijn de afgelopen periode wederom gesprekken gevoerd met de gemeente Tilburg. De gemeente heeft nu toegegeven dat het optreden van destijds geen schoonheidsprijs heeft verdiend en stelt bij wijze van goed gebaar 100 gratis kaarten ter beschikking voor FC-supporters.

Omdat echter te verwachten valt dat die avond meer dan honderd fans FC Groningen zullen steunen in Tilburg, hebben FC Groningen en de Supportersvereniging besloten om naar rato een korting te geven op de toegangskaart voor die wedstrijd. Met andere woorden: de waarde van de honderd kaarten wordt verdeeld onder het totaal aantal supporters dat de uitwedstrijd zal bezoeken. Dit bedrag wordt per persoon bij binnenkomst in het gastenvak in Tilburg uitgekeerd.

Voorzitter John Schurer toont zich in een eerste reactie, te lezen op deze website, tevreden over de uitkomst en de samenwerking met FC Groningen in deze kwestie. Ook vindt hij het respect afdwingen dat de gemeente Tilburg zich niet te groot voelt om haar fouten toe te geven. De zaak kan op deze manier hopelijk op een goede manier worden afgesloten.

FC Groningen-supporters kunnen dit seizoen overigens met een autocombi naar Tilburg afreizen. Nadere kaartverkoopinformatie volgt zo spoedig mogelijk. Ook wordt er uiteraard weer een FanTour georganiseerd. De voorverkoop voor de FanTour via de Supportersvereniging vindt plaats aanstaande donderdag 12 augustus tussen 19.30 en 21.00 uur in het Supportershome. Leden betalen 28 euro voor een entreekaartje plus busvervoer naar Tilburg.

1 gedachte over “Honderd gratis kaarten bij uitduel tegen Willem II”

Reacties zijn gesloten.